جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

محکومیت مجید مرادی، درویش گنابادی به ۷ سال حبس و ۷۵ ضربه شلاق

0
931

مجید مرادی.PNGمجید مرادی، از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان حادثه گلستان هفتم، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری و ۷۵ ضربه شلاق محکوم شد.
به گزارش حقوق بشر در ایران، مجید مرادی، از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان حادثه گلستان هفتم، با اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در فرقه ضدامنیتی دراویش”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور”، “تمرد از دستور ماموران” و “اخلال در نظم و آسایش عمومی” توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری و ۷۵ ضربه شلاق محکوم شد. یک منبع نزدیک به مجید مرادی به حقوق بشر در ایران گفت: “آقای مرادی پیش از برگزاری دادگاه سه بار بازجویی شد. وی حدود دو هفته پیش از تیپ ۳ زندان فشافویه (ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ) به همراه ۶ تن دیگر از دراویش از تیپ‌های ۲ و ۴ این زندان، در دادگاهی سه دقیقه‌ای و کوتاه، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده و بدون داشتن وکیل محاکمه شدند و نهایتا روز شنبه ۵ خردادماه حکم ۷ سال حبس (۵ سال، ۱ سال، ۱ سال) و ۷۵ ضربه شلاق با در نظر گرفتن اشد مجازات به ایشان ابلاغ شد”.
این منبع مطلع در ادامه در خصوص چگونگی بازداشت آقای مرادی نیز گفت: “آقای مرادی در زمان بازداشت به وسیله باتون مورد ضرب و شتم قرار گرفته و ماموران با ضربات مداوم شوکر برقی وی را مورد آزار و اذیت قرار دادند. در ادامه با استفاده از تونلی از سربازان که در گلستان هفتم و در حیاط بازداشتگاه محل نگهداری آنان تشکیل داده بودند، دراویش را از بین آنها عبور می‌دادند و با باطوم و شوکر به سر و بدنشان ضربه می‌زدند.
آقای مرادی پس از این آزارها دچار شکستگی سر، بینی، انگشتان دست و ضرب‌دیدگی شدید بازو و پاهایش شده بود و حداقل ۵۰ بار با باطوم به او ضربه زده بودند. در پی ضربه‌ی شدیدی که به شقیقه‌اش وارد شد مستقیما به بیمارستان امام سجاد تهران منتقل شد و فردای آن روز روی سرش عمل جراحی انجام دادند و با زدن دوازده بخیه شکاف‌های ایجاد شده در سرش را بستند و هر دو دستش نیز بیش از بیست رو در آتل بودند. پس از حدود یک هفته بستری شدن در بیمارستان و پس از جراحی و زمانی که ایشان به هوش آمدند دکتر وی اظهار داشت که هیچ امیدی برای بازگشت او نداشته و فقط می‌خواسته طبق وظیفه انسانی‌اش به او کمک کند شاید نجات پیدا کند و زنده بماند”.
وی در پایان گفت: “خانواده آقای مرادی “در ده روز اول بازداشت هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان نداشتند تا اینکه شخصی با شماره‌ای ناشناس با آن‌ها تماس گرفته و در تماسی کوتاه گفته که وی زنده است و نگران نباشید”.
مجید مرادی فرزند مراد، متولد ۱۳۶۰، متاهل و پدر یک پسر ۴ ساله است. ایشان به شغل کاشی‌کاری مشغول و ساکن شهرستان آبدانان در استان ایلام اشتغال دارند و در حال حاضر در زندان فشافویه به سر می‌برد.
طی هفته‌های اخیر سیر محاکمه‌ی درویشان زندانی آغاز شده و دسته‌های متعددی از آنان با اتهامات سیاسی-عقیدتی نظیر «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در فرقه ضدامنیتی دراویش»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «تمرد از دستور مأمورین» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» بدون حضور وکیل انتخابی محاکمه می‌شوند.

مجید مرادی.PNG

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading