جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

مسئولان امنیتی نوکیشان مسیحی زندانی را مجبور به امضاء برگه های سفید کردند!

1
637

۹۶۳۵.PNGامضاء اجباری برگه‎های سفید، روشی است که مسوولان امنیتی از آن برای اعتراف‎گیری و یا گرفتن توبه نامه از زندانیان استفاده می‎کنند.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، آخرین گزارش‌ها از وضعیت «محمدعلی ترابی» و «عبدالعلی پورمند» دو نوکیش مسیحی بازداشتی در دزفول حاکی از آن است که دادستان این شهر از پذیرفتن سند و قرار وثیقه برای آنها خودداری کرده و به خانواده این افراد اعلام شده که به احتمال زیاد دادگاه آنها تا روز چهارشنبه اول آذر سالجاری در اهواز برگزار خواهد شد. از طرفی پرونده‎های این دو نوکیش مسیحی در دادگاه اهواز به شعبه یک کیفری ارسال شده که به طور معمول پرونده‌های مربوط به «ارتداد» در آنها بررسی می‎شود.

اما گزارش‎های تکمیلی حکایت از آن دارد که در روزهای گذشته ترابی و پورمند تحت اجبار مسوولان زندان دو برگه سفید را امضاء کردند.

احتمال دارد هدف مقام‎های امنیتی پرونده سازی و گرفتن اعتراف اجباری و یا راهی برای گرفتن توبه نامه از آنها باشد.

محمد علی ترابی، ۳۹ ساله که با نام «داوود» در بین ایمانداران مسیحی و دوستان شناخته می‌شود و از خادمین کلیسای پیام آرامش می‌باشد سه‏‌شنبه ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۶ در محل کارش در منطقه «قلعه سید» دزفول بازداشت و به اهواز منتقل شده بود.
عبدالعلی پورمند معروف به «الیاس» نیز که از خادمین کلیسای خانگی «پیام آرامش» دزفول است پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading