پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

مسئولین همچنان از اعزام ایوب اسدی به مرخصی درمانی خودداری می‌کنند

0
496

ayoob-asadi-765x510.jpgایوب اسدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کاشمر که از بیماری‌های متعدد رنج می‌برد، از رسیدگی پزشکی لازم در زندان محروم بوده و مسئولین قضایی از اعزام وی به مرخصی درمانی جلوگیری می‌نمایند.

به گزارش حقوق بشر در ایران،  ایوب اسدی مبتلا به بیماری‌های آسم، کلیه، مشکلات بینایی در چشم چپ و دیسک کمر است و از حدود شش سال پیش در انتظار مرخصی درمانی به سر می‌برد. مسئولین زندان به وی اعلام داشته‌اند که با وجود موافقت دادگاه شهرهای کامیاران و سنندج با درخواست مرخصی این زندانی، دادستان کاشمر همچنان با اعزام وی به مرخصی مخالفت به عمل می‌آورد. این زندانی سیاسی پیش‌تر در خردادماه سال ۹۵ در اعتراض به عدم موافقت با درخواست مرخصی از سوی دادستانی کاشمر و بی‌توجهی مسئولین زندان نسبت به وضعیت سلامتی‌اش، دست به اعتصاب غذا زده بود و در تیرماه همان سال با وعده مسئولین مبنی بر رسیدگی به وضعیت پرونده وی و اعزام به بیمارستان به اعتصاب خود پایان داد.

گفتنی است، به دنبال اعتصاب غذای ایوب اسدی مشکلات بینایی و کلیه و آسم اش تشدید شد اما مسئولین علیرغم وعده‌هایی که مبنی بر اعطای مرخصی و اعزام وی به بیمارستان داده بودند، هیچ گونه اقدامی نکرده اند؛ تنها در هفته گذشته وی را جهت بیماری آسم به بیمارستان اعزام کرده و دوباره به زندان بازگرداندند.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی دوران حبس خود را در تبعید می‌گذراند و پدر و مادر وی به دلیل دوری راه و کهولت سن توان رفتن به ملاقات فرزندشان را ندارند و آخرین بار برادرش در یک سال پیش توانسته با وی ملاقات داشته باشند.

ایوب اسدی در ۲۵ خردادماه سال ۹۰ بازداشت و به مدت سه ماه در بازداشتگاه امنیتی سپاه سنندج مورد شکنجه روحی و جسمی قرارگرفته است.

این زندانی تابه‌حال در بازداشتگاه‌های مریوان، سنندج نگهداری شده و در آخر دادگاه انقلاب شهرستان سنندج این زندانی را به اتهام «همکاری با احزاب کردی» در سال ۹۱ از سوی دادگاه انقلاب سنندج به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی٬ به ۲۰ سال زندان محکوم نمود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading