چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

مسیرهای منتهی به گوهردشت کرج ‘مسدود شد’

0
684

سرکوب .jpgرئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرج از اجرای ‘محدودیت ترافیکی’ در این منطقه نزدیک به پایتخت ایران خبر داده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران , بر اساس این محدودیت، رفت‌وآمد وسایل نقلیه از ساعت ۶ عصر به وقت محلی در مسیرهای منتهی به گوهردشت ممنوع شده است.

این منطقه یکی از نقاط ایران بوده که در روزهای گذشته شاهد اعتراض و تظاهرات بوده است. در جریان این اعتراض‌ها در برخی شهرهای ایران، ماموران حکومت گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند تا مانع تجمع معترضان شوند.شعارهای ضدحکومت و ضد روحانیون در این فیلم‌ها که شهروندان به رسانه‌ها فرستاده‌اند به گوش می‌رسید و معترضان خواهان پیوستن دیگران به اعتراضاتشان بودند. از فیلم‌هایی که شهروندان منتشر کرده‌اند، پیداست شنبه‌شب هم تظاهرات و تجمع‌هایی دست‌کم در نقاطی از تهران و دو شهر نزدیک آن کرج و اشتهارد، و همین‌طور در شیراز و قم جریان داشته است.

در تصاویر منتشرشده از اعتراض‌های روز گذشته، دوازدهم مردادماه، در تهران و کرج جمعیت متراکمی در خیابان حضور داشت.

در همین حال گزارشهائی مینی بر حضور گسترده و پرشمار گشتهای امنیتی جهت برخورد با اعتراضات منتشر شده است .

شعارهای ضدحکومت و ضد روحانیون در این فیلم‌ها که شهروندان به رسانه‌ها فرستاده‌اند به گوش می‌رسید و معترضان خواهان پیوستن دیگران به اعتراضاتشان بودند.

در همین حال یک مقام ارشد محلی گفته است در روزهای اخیر ‘سعی کردیم با تجمعات اعتراضی مماشات کنیم ولی بعد از این با آنها برخورد می‌کنیم.’

خیرالله ترخانی، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار البرز، گفته است: “تجمعات کوچک و پراکنده‌ای که در این مدت شکل گرفته برآیند مطالبات اقتصادی مردم نیست بلکه ناشی از سوءاستفاده برخی گروه‌هاست که در ادامه قطعاً با آنان برخورد خواهد شد. در این مدت سعی کردیم با این تجمعات مماشات کنیم و به حرف‌های آنان گوش کنیم اما دیدیم که این مطالبات اقتصادی نیست و کاملاً ساختارشکنانه است.”

این مقام امنیتی ضمن تایید “گرفتاری‌های اقتصادی مردم” ایران، گفته است که “راه حل برون‌رفت از این وضعیت، آمدن به خیابان نیست.”

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading