چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

ممانعت از تحویل کتاب به زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان اوین

0
565

اوین۳-765x510.jpgمسئولین زندان اوین ماه‌هاست به دلایل واهی از ارائه کتاب و مجلاتی که زندانیان سیاسی خود یا از طریق خانواده‌هایشان به زندان آورده‌اند، جلوگیری نموده و از تحویل کتاب و انتقالشان به بند ممانعت می‌نمایند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، “صباحی”، مسئول مدرسه زندان اوین و عهده دار تحویل کتاب و مجلات زندانیان، طی ماه های گذشته به دلایل واهی و خودساخته، از تحویل کتاب و مجلات به زندانیان سیاسی و عقیدتی خودداری کرده است. در مواردی زندانیان سیاسی، مجوز کتبی ورود کتاب و مجلات را از دادستانی ارائه داده و یا تأیید حفاظت اطلاعات زندان را هم داشته‌اند اما همچنان این مقام مسول مانع از داخل شدن کتاب به بند شده است. گفتنی است، کلیه این کتاب‌ها و مجلات از مراجع مربوطه در کشور مجوزهای لازم جهت چاپ و نشر و توزیع را گرفته‌اند و جلوگیری از دسترسی به آنان کاملاً خلاف آئین نامه زندان‌ها (دسترسی آزاد به کتاب و مجلات) است.

تعداد کثیری از زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان اوین که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم بین زندانیانی با جرائم مختلف نگهداری می‌شوند، بر خلاف سایر زندانیان، از بسیاری از امکانات زندان، از جمله دسترسی مکفی به خدمات پزشکی و درمانی، کار کردن در زندان و کسب درآمد، امکانات رفاهی، حق تحصیل و بسیاری موارد دیگر محروم هستند و این محدویت ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading