چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

موج اخراج روزنامه‌نگاران رسانه‌های دانشگاه آزاد در پی روی کار آمدن فرهاد رهبر

0
528

farhad-rahbar-765x510برخی روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های دانشگاه آزاد پس از روی کار آمدن فرهاد رهبر به عنوان رئیس این دانشگاه از اخراج خود نوشته‌اند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، مجموعاً بیش از ۴۰ نفر از زیرمجموعه‌های دانشگاه آزاد – ایسکانیوز، آنا و فرهیختگان – اخراج شدند. اخراج خبرنگاران در روزهای اخیر در پیوند با انتصاب احتمالی فرهاد رهبر به ریاست دانشگاه آزاد ارزیابی می‌شود. هیئت‌امنای دانشگاه آزاد طی حکمی در سوم اردیبهشت ۱۳۹۶ حمید میرزاده، از ریاست این دانشگاه برکنار کرد. این هیئت سه روز پیش یکشنبه ۲۵ تیر فرهاد رهبر را به‌اتفاق آرا به عنوان رئیس آینده‌ی دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد. این در حالی است که رهبر تنها چند روز پیش از معرفی، با حکم شورای عالی انقلاب فرهنگی به عضویت هیئت‌امنای دانشگاه آزاد درآمده بود.

ریاست هیئت‌امنای دانشگاه آزاد را علی‌اکبر ولایتی بر عهده دارد. او وزیر خارجه سابق ایران و مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل است که پس از ریاست جمهوری روحانی در سال ۱۳۹۲، به ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و پس از درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی (زمستان ۱۳۹۵) به ریاست هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading