پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

مولانا عبدالحمید: ما با تضییع حقوق پیروان مذاهب و ادیان مخالفیم

0
646

ببببببببببببببب.PNGامام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر احقاق حقوق همه ادیان مذاهب گفت: ما با تضییع حقوق  پیروان (همه) مذاهب و ادیان مخالفیم.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، پیشوای مذهبی اهل‌سنت کشور در شامگاه جمعه (۲۷ مرداد) در جمع مردم بخش “بمپور”- از توابع شهرستان ایرانشهر-، تصریح کردند: ما به شدت با تضییع حقوق شیعه و سنی مخالفیم. ما از حقوق شیعه و سنی و حتی از حقوق یهودیان و مسیحیان دفاع می‌کنیم و با تضییع حقوق پیروان مذاهب و ادیان مخالفیم. ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: جامعه اهل‌سنت در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری به فردی که تشخیص ‌دادند بهتر می‌تواند خدمت کند رأی داد. در این انتخابات ثابت شد که رأی اهل‌سنت تعیین‌کننده است و اکنون محبوبیت اهل‌سنت در قلب اکثر ملت ایران افزایش یافته است.

مولانا عبدالحمید در ادامه افزودند: اهل‌سنت ایران جزو اصیل‌ترین ایرانیان هستند که آبا و اجدادشان برای دفاع از خاک این میهن فداکاری کرده و کشته داده‌اند. لذا حقوق قانونی خودشان را از گفتمان پیگیری می‌کنند و این انتظار را دارند که مسئولین امر از شایستگان آنها در مدیریت‌های کلان و استانی کار بگیرند.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان خاطرنشان کردند:‌ جامعه اهل‌سنت به وظیفه خود عمل کرد و اکنون منتظر پاسخ مناسب از سوی مسئولین امر است. إن‌شاءالله امیدواریم مسئولین هم به مشکلات و خواسته‌های اهل‌سنت رسیدگی ‌کنند.

ایشان تاکید بر اینکه وحدت با عملی باشد نه شعاری افزودند: جامعه اهل‌سنت خواهان وحدت است؛ البته وحدت عملی نه وحدت شعاری. همه ما از وحدت شعاری خسته شدیم و خواستار وحدت عملی هستیم.

ایشان یادآور شدند: جامعه اهل‌سنت خواهان برادری و اخوت عملی و واقعی است. ما می‌خواهیم در تامین امنیت کشور به‌عنوان کادر رسمی در نیروهای مسلح حضور داشته باشیم و خدمت کنیم. ما به برادران نیروی انتظامی و مرزبانان عزیزمان احترام قائلیم و برایشان دعای خیر می‌کنیم، اما خواسته ما آن است که مردم ما را هم در کنار این برادران قرار دهید، زیرا این مردم با اوضاع منطقه آشنایی بیشتری دارند و بهتر می‌توانند خدمت کنند.

پیشوای مذهبی اهل‌سنت کشور در پایان سخنان‌شان بر لزوم «اشتغال» تاکید کردند و گفتند: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم استان سیستان‌وبلوچستام معضل «بیکاری» است. لذا از مسئولین امر و دولت تدبیر و امید می‌خواهیم برای اشتغال در منطقه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بیشتری بکنند و از سرمایه‌داران عزیز هم می‌خواهیم در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading