پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

مولوی بدری از رفتارهای «تبعیض‌آمیز» با امدادرسانان اهل سنت در کرمانشاه انتقاد کرد

0
981

molana-badri-300x191.jpgمولانا عبدالغنی بدری در مراسم یادبود جانباختگان زلزله کرمانشاه از رفتارهای سلیقه‌ای و تبعیض‌آمیز با امدادرسانان «مؤسسه خیریه محسنین زاهدان» انتقاد کرد.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «سنی‌آنلاین»، این مراسم روز ۹ آذر با حضور علما و شخصیت‌های خیّر و فعالان اجتماعی در تالار اندیشه تهران برگزار شد. رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه خیریه محسنین زاهدان با اشاره به برخی مشکلات امدادرسانان در غرب کشور ابراز داشت: “آنچه که جای گلایه دارد و عرض می‌کنم شاید حل بشود، این است که به امدادرسانان ما در مناطق زلزله‌زده گفته شده باید ظرف ۲۴ ساعت منطقه را ترک کنند؛ در حالی که همکاران ما هنوز به امدادرسانی مشغولند و بسیاری از کمک‌ها را انبار کرده‌اند و دارند خدمت می‌کنند. شاید افرادی سلیقه‌ای اقدام می‌کنند. در هر صورت نباید تبعیض باشد. ما می‌خواهیم تا آخر کنار برادران کرد خودمان باشیم و در بازسازی منازل نقش داشته باشیم، چرا عده‌ای نمی‌گذارند ما همراه هموطنان‌مان بایستیم؟”

وی ادامه داد: “خداوند بدون تبعیض رزق و روزی می‌دهد، حتی به آنهایی که او را قبول ندارند. ما نیز باید چنین باشیم و هر کس هر مذهب و قومیتی که دارد، به وقت مشکل با او همدردی کنیم”.

امام جمعه موقت اهل‌سنت زاهدان ضمن تسلیت گفتن به بازماندگان و آسیب‌دیدگان زلزله اخیر در غرب کشور اظهار داشت: “ملت بزرگ ایران در این امتحان الهی پیروز شد و آنگونه که حق بود به یاری برادران و خواهران خود شتافت”.

مولانا عبدالغنی بدری در مراسم یادبود جان‌باختگان زلزله کرمانشاه ادامه داد: “چنین حوادثی امتحان برای همه مردم هستند که به وظیفه خود عمل می‌کنند یا نه؛ الحمدلله کلیه اقشار با تفاوت نمره قبول شدند، به‌خصوص ملت و بعضی شخصیت‌ها که بیش از پیش محبوب شدند و خوب درخشیدند”.

استاد تفسیر و حدیث دارالعلوم زاهدان تنوع قومی و مذهبی ملت ایران را از مظاهر قدرت الهی دانست و اظهار داشت: “برادران شما از دورترین نقاط و از جنوبی‌ترین مناطق کشور از بلوچستان به دستور شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید تحت عنوان مؤسسه خیریه محسنین به کمک عزیزانشان شتافتند”.

مؤسسه خیریه محسنین زاهدان، یکی از مؤسسات خیریه باسابقه و وابسته به دارالعلوم مکی زاهدان است.

وی در ادامه افزود: “کمک‌های جمع‌آوری شده به دستور مولانا عبدالحمید، حدود ۲ تا ۳ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی برآورد می‌شود. اعضای مؤسسه هنوز در محل مستقرند و خانواده‌های زیادی را تحت پوشش قرار داده‌اند”.

مولانا بدری در پایان سلام شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید را به حضار ابلاغ کرد و به نقل از ایشان بیان داشت، احساس ما این است که این مشکل و مصیبت بر ما آمده است. هر فرد ملت باید چنین احساسی داشته باشد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading