جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به مطالبات اقوام و مذاهب در ایران شد

0
563

مجلس.PNGغلامرضاحیدری منصوب نشدن استاندار اهل سنت و دعوت نشدن از “مولوی عبدالحمید” در مراسم تحلیف حسن روحانی را «مصداق بارز بی تدبیری» دانست.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، غلامرضا حیدری، نماینده مجلس ایران، و مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با اشاره به موضوع همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق خواستار توجه به مطالبات اقوام و اقلیت‌های مذهبی در ایران و جبران «کم کاری ها» دراین باره شدند. غلامرضا حیدری روز یکشنبه نهم مهر، در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با اشاره به موضوع همه پرسی در کردستان عراق گفت که نباید مسائل کُردهای ایران را با کُردهای دیگر کشورها ارتباط داد. این عضو فراکسیون امید مجلس خواستار توجه به مطالبات اقوام و مذاهب مختلف در ایران شد و گفت که به دلیل «برخی کم کاری ها» درباره توجه به حقوق کُردها،«لازم است حکومت برای پاسخگویی به این حقوق مشروع تدبیری اساسی بیندیشد». 

حیدری همچنین منصوب نشدن استاندار اهل سنت و دعوت نشدن از مولوی عبدالحمید در مراسم تحلیف حسن روحانی را «مصداق بارز بی تدبیری» دانست.

شایان ذکر است حاصل داسه، فعال سیاسی کرد و نماینده سابق مجلس، بدون ذکر نام اعلام کرد که «برخی مراجع تقلید شیعه در تماس با حسن روحانی و برخی از رهبران اصلاح‌طلبان، خواستار معرفی نشدن وزیر اهل سنت شده‌اند».

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading