جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

هشدار مقام قضایی به افرادی که «با بهاییان ارتباط می‌گیرند»

0
651

در ادامه حملات مقام‌های جمهوری اسلامی به آیین بهایی و حامیان حقوق پیروان این آیین، دادستان کل ایران به «افرادی که با این فرقه ارتباط می‌گیرند» هشدار داده که «باید منتظر عواقب قانونی خود باشند».

images

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای منتظری گفته که «بها دادن به بهائیت خنجر به قلب امام زمان است» و افزوده که «عاقلانه نیست بیاییم این افراد را در جامعه مطرح کنیم و با آنها مراوده و رفت و آمد داشته باشیم».دادستان کل کشور همچنین از آیین بهایی به عنوان «جمعیتی منحرف و ساخته و پرداخته انگلیس و اسرائیل» نام برده است.

سخنان تند محمدجعفر منتظری علیه آیین بهایی و «افرادی که با این فرقه ارتباط می‌گیرند»، تازه‌ترین واکنش یک مقام ارشد جمهوری اسلامی به دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی و مباحث گسترده پس از آن در شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌آید.

یک روز پیش نیز علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، از بهائیت به عنوان «یک فرقه خرافی که توسط استعمار به وجود آمده» نام برد و گفت که این آیین «برآمده از فکر و اندیشه نیست و لذا حق آزادی تبلیغ ندارد».

مقام‌های ارشد قوه قضائیه جمهوری اسلامی پیشتر نیز به فائزه هاشمی هشدار داده بودند که با او برخورد خواهند کرد.

خانم کمال‌آبادی از رهبران جامعه بهایی ایران است که سال‌هاست زندانی است و مدتی را در زندان با خانم هاشمی همبند بود.

فائزه هاشمی، دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علیرغم انتقادات گسترده مقام‌های حکومتی و حتی پدرش از او، از اقدامش در دیدار با فریبا کمال‌آبادی دفاع و بر لزوم رعایت حقوق شهروندی بهاییان در ایران دفاع کرد.

فقهای شیعه و سپس حاکمان جمهوری اسلامی به شدت با این آیین مخالفت می‌کنند. در ۳۷ سال گذشته بسیاری از پیروان این آیین در ایران اعدام یا زندانی شدند. پیروان آیین بهایی همچنین از بسیاری از حقوق شهروندی مانند تحصیل در دانشگاه محرومند.

ارتباط با دولت‌های خارجی یا جاسوسی برای آنها و به ویژه اسرائیل به دلیل قرار داشتن مقبره بهاءالله در حیفا، معمولاً یکی از اتهاماتی است که از سوی دستگاه قضایی و مقام‌های امنیتی ایران به پیروان آیین بهایی زده می‌شود.

این در حالی است که بهاءالله توسط امپراتوری عثمانی به شهر عکا در سرزمین‌های فلسطینی‌نشین تبعید شده بود، در همانجا درگذشت و به خاک سپرده شد، و کشور اسرائیل ۵۶ سال پس از مرگ بهاءالله تأسیس شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading