پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

وضعیت بحرانی تالاب انزلی بر اثر ورود زباله و پساب‌های فاضلاب

0
570

ورود زباله و پساب‌های فاضلاب موجب کاهش شدید عمق آب تالاب انزلی شده است و حیات آن را تهدید می‌کند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از تابناک، امروز شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶، مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس ایران، ضمن یادآوری این نکته گفته است: متأسفانه تالاب انزلی سال‌ها است به محلی برای تخلیه زباله و فاضلاب تبدیل شده و این موضوع کاهش شدید عمق آب آن را به دنبال داشته است.

این در حالی است که تالاب مذکور از منحصر به فردترین اکوسیستم‌های آبی ایران و همچنین محل تخم ریزی و پناهگاه پرندگان بومی و مهاجر است. مهرداد لاهوتی با بحرانی خواندن وضعیت این تالاب گفت که سازمان حفاظت محیط زیست باید با استفاده از اهرم‌های قانونی برخورد قاطع و جدی با آلوده‌کنندگان طبیعت تالاب انزلی داشته باشد.

او همچنین تاکید کرد: برخوردهای فعلی با تخریب و آلوده‌کنندگان کافی نبوده و نیاز است تشدید شود.

این نماینده مجلس ایران گفته است که احیای تالاب انزلی زمان‌بر است و برنامه‌ای درازمدت می‌خواهد. او همچنین گفته که اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب انزلی و دیگر تالاب‌ها، کافی نبوده و باید افزایش یابد.

لاهوتی با یادآوری این‌که سازمان حفاظت محیط زیست سال گذشته اعتباری را برای احیای این تالاب در نظر گرفت، گفت: محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند احیای تالاب‌های کشور را تحقق بخشد و نیاز است تمامی دستگاه‌ها با محیط زیست همکاری لازم را در جهت احیای تالاب‌های کشور داشته باشند.

این نماینده مجلس ایران همچنین گفت که وضعیت تمامی تالاب‌های کشور بحرانی است. به صورت جدی نیاز است حق آب تمامی تالاب‌ها تأمین شود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading