جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

کمیسیون آمریکایی: وضعیت آزادی مذهب در ایران بدتر شده‌است

0
556

نقض حقوق مسیحیان و نوکیشان مسیحی، حمله به کلیساهای آنها و در حبس بودن و بلاتکلیفی «حدود ۹۰ تن» از آنها «به دلیل عقاید مذهبی» از موارد دیگری‌ست که در گزارش سال ۲۰۱۶ به آن اشاره شده‌است.

iranian_christian_arrest

کمیسیون آمریکا در امور آزادی مذاهب در جهان، در گزارش سالیانه خود می‌گوید که وضعیت آزادی مذاهب در ایران بدتر از گذشته شده است.

تارنمای رادیو اروپای آزاد،  نوشته این کمیسیون به دولت آمریکا پیشنهاد کرده به شناسایی و تحریم ناقضان حقوق اقلیت‌ها و آزادی عقاید در ایران ادامه دهد.

این کمیسیون مشورتی که کنگره آمریکا آن را ایجاد کرده و نهادی مستقل و فراحزبی محسوب می‌شود، می‌گوید حکومت ایران «همچنان به نقض هدفمند، مداوم و فاحش» آزادی‌های مذهبی ادامه می‌دهد که نمونه آن «زندان‌های بلندمدت»، «شکنجه» یا «اعدام» است.

به گفته این کمیسیون از زمان روی کار آمدن حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲، این وضعیت «بدتر» شده‌ و او به «وعده‌هایی که برای تقویت حقوق و آزادی‌های فردی اقلیت‌های مذهبی داده بود، عمل نکرده است» .

نقض حقوق مسیحیان و نوکیشان مسیحی، حمله به کلیساهای آنها و در حبس بودن  بلاتکلیفی «حدود ۹۰ تن» از آنها «به دلیل عقاید مذهبی» از موارد دیگری‌ست که در گزارش سال ۲۰۱۶ به آن اشاره شده‌است.

این کمیسیون پیشنهاد کرده مسائل مربوط به آزادی مذهب در بحث‌های دوجانبه و چندجانبه با ایران گنجانده شده، تاکید بر آزادی اقلیت‌ها و دگراندیشان مذهبی و شناسایی و تحریم مقام‌های حکومتی که متهم به «نقض حقوق و آزادی‌های مذهبی در ایران» هستند، ادامه پیدا کند.

به پیشنهاد این کمیسیون، ایالات متحده باید با استفاده از بودجه‌ای اختصاصی، دسترسی به فناوری و برنامه‌های جدید را گسترش داده و زمینه را برای دریافت آزادانه اطلاعات برای شهروندان ایرانی، فراهم کند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading