جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

یک شهروند بهایی در رشت بازداشت شد

0
490

nbhjuio.PNGروز گذشته با حکم دادستان، نازیلا خانی پور (هروی)، شهروند بهایی ساکن رشت که مدتی پیش منزلش مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفته بود بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز گذشته نیروهای امنیتی با حکم دادستانی شهر رشت به منزل خانواده هروی مراجعه و اقدام به بازداشت نازیلا خانی پور (هروی) کردند. نیروهای امنیتی توضیحی در مورد دلایل بازداشت این شهروند بهایی ندادند، حکم صادره نیز خالی از توضیحات در این باره بود. از سرنوشت خانم خانی پور پس از بازداشت و محل نگهداری او کماکان اطلاعی در دست نیست. لازم به یادآوری است روز بیستم شهریورماه سال جاری ماموران امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات با حکم دادستانی طی چند اکیپ مجزا بصورت هماهنگ مبادرت به مراجعه و تفتیش منازل شهروندان بهایی در رشت، رضوانشهر، پره سر و منجیل از توابع استان گیلان کردند.

ماموران حاضر پس از تفتیش منازل، وسایل شخصی اعم از موبایل، تبلت، لب تاپ، کارتهای حافظه، کامپیوتر میزی و همینطور کتب مذهبی، تابلوها و عکسهای شخصیت های مذهبی آیین بهایی را نیز ضبط و با خود بردند.

منزل خانم خانی پور و همسرش (رامز هروی) نیز جزو منازلی بود که مورد تفتیش قرار گرفت. در زمان تفتیش منزل خانواده هروی، علیرعم عدم حضور ساکنین در منزل، نیروهای امنیتی از زور استفاده کرده و با شکستن در وارد منزل شده و به تفتیش محل پرداخته اند.

تعدادی از شهروندان در این مراجعات گسترده بازداشت شدند که گزارش می شود پس از مدتی تمام بازداشت شدگان آزاد شدند هر چند مشخص نیست این آزادی به معنای نبود تعقیب قضایی باشد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading