جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

احضار عیسی سحرخیز به شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادگاه کیفری ناحیه ۲۸ تهران

0
627

حکم شش ماه حبس تعزیری عیسی سحرخیز توسط شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادگاه کیفری ناحیه ۲۸ تهران به وی ابلاغ شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران, به نقل از امتداد، امروز یکشنبه ۷ بهمن‌ماه ۹۷، ابلاغیه‌ای الکترونیکی از جانب مهدی پور سعادت “دادیار واحد اجرای احکام” دادسرای عمومی و انقلاب گلوبندک برای عیسی سحر خیز ارسال شده که در آن عنوان شده جهت اجرای حکم ( ۶ ماه ) حبس ظرف ۵ روز خود را معرفی کند. این روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق در تیرماه سال گذشته به اتهام “توهین به رئیس قوه قضائیه” به شش ماه حبس محکوم شده بود.

این اتهام جزو مجموع اتهام‌های بازداشت سال ٩۴ این روزنامه‌نگار است که حبس آن را کشیده، اما رای دو اتهام صادر نشده بود که این حکم مربوط به اتهام “توهین به رئیس قوه قضائیه” است. در تیرماه سال گذشته محمود علیزاده طباطبائی وکیل دادگستری از برگزاری جلسه دادگاه عیسی سحرخیز و محکومیت وی به شش ماه حبس تعزیری از بابت این اتهام خبر داده بود. لازم به ذکر است در مهرماه سال گذشته ماموران امنیتی در فرودگاه امام خمینی پاسپورت وی را ضبط کرده و مانع سفرش به کشور آلمان شده بودند.این زندانی سیاسی سابق در تاریخ پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶، با پایان دوران محکومیت ۲۱ ماهه از زندان اوین آزاد شده بود.

عیسی سحرخیز در تیرماه سال ۸۸ و در پی بازداشت‌های گسترده روزنامه‌نگاران نیز دستگیر و به اتهام «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به سه سال زندان محکوم شده بود که روز ۱۱ مهر ۹۲ از زندان آزاد شد.

وی از زمان حوادث مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ تاکنون، بارها به احکام زندان محکوم شده یا مورد احضار و بازجویی قرار گرفته است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading