جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

اعدام صوری عبدالله بزرگزاده در بازداشتگاه اطلاعات سپاه

0
757

عبدالله بزرگ زادهعبدالله بزرگزاده در بازداشتگاه اطلاعات سپاه جهت اخذ اعترافات “اعدام صوری” شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از کمپین فعالین بلوچ، عبدالله بزرگزاده فعال مدنی که در جریان حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شد برای اخذ اعترافات تلویزیونی شکنجه روحی و “اعدام صوری” شده است. یک منبع مطلع در این باره گفت: عبدالله را یک روز صبح زود از بند خارج کرده و به او گفتند که برای اعدام برده می شود و بهش گفتند: ما مامور و معذوریم و کاری از دست ما بر نمیاد و خودت را آماده کن. این منبع افزود: تا چند هفته در تک سلولی تنگی بوده و به وی اجازه ندادند هیچ کس را ببیند و شبها درب زندان را به شدت میزدند جوری که دیوانه وار از خواب بیدار میشد و وحشت میکرد. گفتنی است این زندانی بلوچ در تاریخ ۲۷ خرداد ۹۷ در جریان تجمع مدنی حمایت از دختران ایرانشهر توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شد. قریب به یک ماه پس از بی خبری از وی ، ویدیو ای توسط اطلاعات سپاه پخش شد که نامبرده را در حال اعتراف برای “اغتشاشگری” نشان می داد.

عبدالله بزرگزاده مدت یک ماه است که از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به قرنطینه زندان مرکزی زاهدان منتقل شده و در این مدت نیز ممنوع الملاقات و ممنوع التماس بوده است.

نامبرده روز گذشته چهارشنبه ۷ شهریور از قرنطینه به بند عمومی زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است و پس از ملاقات با خانواده گفتند: تا یک ماه دیگر از ملاقات جدید خبری نیست.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading