جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

افزایش نگرانی‌ها در خصوص وضعیت آرش صادقی؛ بی‌خبری و عدم امکان تماس از بند ۳۵۰

0
912

آرش-صادقی2-765x510.jpgپس از گذشت دو روز از انتقال آرش صادقی به بند ۳۵۰ اوین، نگرانی‌ها در خصوص سلامت این زندانی سیاسی در اعتصاب غذا افزایش یافته است. به گزارش حقوق بشر در ایران، در پی اعتصاب غذای مجدد آرش صادقی در اعتراض به خلف وعده مقامات و بازداشت همسرش، مسئولین زندان اوین جهت اعمال فشار بیشتر بر این زندانی سیاسی، وی را به بند ۳۵۰ زندان اوین انتقال داده و امکان ارتباط او را با خانواده و دوستانش قطع نموده‌اند. این اقدام مسئولین در حالی صورت گرفته که به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذای ۷۲ روزه و از سر گرفتن آن بدون انجام مراحل درمانی، خطر مرگ این زندانی سیاسی را تهدید می‌کند. مقامات قضایی پیش‌تر، پس از ۷۲ روز اعتصاب غذای آرش صادقی و فشارهای بین المللی اعلام کردند که همسرش، گلرخ ایرایی، آزاد و خود او برای درمان به بیمارستان منتقل خواهد شد؛ بااین‌حال، علاوه بر عملی نشدن وعده درمان این زندانی سیاسی، همسر وی پس از ۱۹۹ روز آزادی موقت، روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه از سوی مأموران سپاه ثارالله مجدداً  بازداشت شد.

سازمان گسترش حقوق بشر و دموکراسی در خاورمیانه روز جاری در پی تداوم بی‌خبری از وضعیت آرش صادقی، با اعلام نگرانی از درخطر بودن جان این زندانی سیاسی، اقدامات مقامات امنیتی و دستگاه قضایی را مصداق بارز شکنجه خواند و خواستار توقف فوری آنان شد.

همچنین فیلیپ لوتر مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل اعلام کرده است: گلرخ ایرایی و آرش صادقی باید فوراً آزاد و احکام ناعادلانه‌شان نقض شود.

آرش صادقی در شروط پایان اعتصاب غذای خود اعلام کرده بود که در صورت بازداشت مجدد گلرخ ایرایی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

 

برچسب هاموضوعات روز

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading