جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شنبه, آوریل 27

انتقال یک شهروند به زندان سقز جهت اجرای حکم حبس همزمان با آزادی یک شهروند با قرار وثیقه در مریوان

0
539

 یک شهروند اهل سقز جهت اجرای حکم سه ماه حبس به زندان سقز منتقل شده است. همچنین یک شهروند بازداشت شده در مریوان پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنج‌شنبه ۲۷ دی‌ماه، «عطا رحمان‌زاده» ۵٠ ساله فرزند علی از اهالی روستای مزره از توابع بخش سرشیو جهت گذراندن دوران محکومیت سه ماهه‌اش به زندان سقز منتقل شد. آقای رحمان‌زاده در اردیبهشت‌ماه ۹۷ توسط شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب این شهر مورد محاکمه قرار گرفته و‌ از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. سپس حکم در دادگاه تجدیدنظر در سنندج به سه ماه حبس تعزیری تقلیل یافته و تأیید شده بود. عطا رحمان‌زاده که در روز ۵ مهر ۹۶ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در سقز پس از بازرسی منزلش بازداشت شده بود، شامگاه ۲۵ مهر به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در سقز منتقل شده و نهایتا در اوایل آبان با تودیع وثیقه‌ی ۷۰ میلیون تومانی آزاد شد. علت بازداشت وی، شرکت در جشن‌های خیابانی بود که شهروندان در پی برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق در برخی از شهرها به صورت پراکنده تدارک دیده بودند و متعاقبا بازجویی و بازداشت دهها تن را در پی داشت که برخی از آنان با حبس روبرو شدند. از مریوان گزارش شده است که روز پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷، «سلمان افرا» ۲۲ ساله فرزند رحمت از اهالی روستای نی از توابع شهرستان مریوان با تودیع وثیقه‌ی ۵۰ میلیون تومانی تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه به صورت موقت آزاد شد.بنا بر این گزارش این شهروند روز ۲۷ آبان از سوی نیروهای امنیتی در مریوان به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» بازداشت شده بود.

لازم به ذکر است تا هنگام درخواست وثیقه، سلمان افرا نتوانسته بود با خانواده‌اش ارتباط برقرار کند و همچنین طی مراحل بازجویی، به وکیل نیز دسترسی نداشته است.

از دلایل بازداشت این شهروند اطلاعی در دست نیست.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading