جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

اژه‌ای بازداشت مائده هژبری را رد کرد

0
1384

نقض.jpgدر ادامه واکنش‌های متفاوت مقام‌های جمهوری اسلامی به پخش «اعترافات» چند رقصنده از تلویزیون دولتی ایران، سخنگوی قوه قضائیه ضمن دفاع از این برنامه گفت که آن را نیروی انتظامی و بدون اطلاع قاضی پرونده تهیه کرده و مائده هژبری «حتی یک شب هم بازداشت نبوده است».

به گزارش حقوق بشر در ایران , غلامحسین محسنی اژه‌ای روز یکشنبه ۲۴ تیر در نشست خبری‌اش بدون ذکر نام مائده هژبری گفت: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی درخواست داده بود که برای ساخت یک مستند «از این فرد کلیپی تهیه کند» اما به گفته او، بدون آنکه قاضی پرونده را در جریان بگذارند یا از مرکز رسانه قوه قضائیه کمک بگیرند «خودشان کلیپی تهیه و پخش می‌کنند». این مقام قضایی همچنین «بازداشت یا شکنجه» خانم هژبری را دروغ خواند اما گفت: «من به این بازداشت نبودنش هم اعتراض دارم». سخنگوی قوه قضائیه در عین حال گفت که پخش این «اعترافات» به دلیل اینکه اسم افراد برده نشده و تصویرشان واضح نبوده «اشکالی نداشته است». گفته‌های محسنی اژه‌ای درحالی بیان شده است که پیش از این محمدحسین رنجبران، مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما، گفته بود که برای چند نفری که تصویر محو و صدایشان در برنامه موسوم به «بی راهه» پخش شد «حکم قضایی صادر شده بود و حتی مقام قضایی درخواست کرده بود که موضوع این افراد حتما رسانه‌ای شود».

در برنامه‌ای با عنوان در برنامه‌ای با عنوان «بی‌راهه» که هجدهم تیر از شبکه یک تلویزیون دولتی ایران پخش شد، دست‌کم سه دختر و یک پسر از فعالیت‌های خود در اینستاگرام ابراز پشیمانی می‌کردند.

در بخشی از این برنامه صدای گریه یکی از دختران نیز شنیده می‌شود؛ در شبکه‌های اجتماعی این فرد مائده هژبری، متولد ۱۳۸۰، معرفی شد.

دیدبان حقوق بشر نام یکی دیگر از کسانی را که وادار به این «اعترافات» شده‌اند الناز قاسمی، ساکن کانادا، ذکر کرد که در زمان سفر به ایران بازداشت شده بود.

خانم قاسمی در اینستاگرام خود اعلام کرد که این «اعترافات» یک ماه پیش ضبط شده بود و او به همراه دختر دیگری، به نام شاداب شکیب، به مدت سه شب در بازداشت به سر بردند و مائده هژبری نیز یک شب بازداشت بوده است.پخش این برنامه تلویزیونی بازتاب‌های گسترده‌ای داشت و علی مطهری، نایب رئیس مجلس، اقدام صداوسیما را «جرم» دانست.

درهمین حال محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، گفته است که پخش این برنامه تلویزیونی «برای انحراف افکار عمومی از کسانی است که منافعشان از شفاف‌سازی بازار ارز به خطر افتاده است».

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading