جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

بازخواست تعدادی از زندانیان سیاسی رجایی شهر به دلیل پیگیری مطالبات قانونی خود

0
977

rajayi-shahr-gohardasht-zendan-300x191.jpgروز سه‌شنبه ۲ تیرماه چند تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به دفتر حفاظت اطلاعات این زندان احضار و هر یک به صورت جداگانه مورد بازجویی قرار گرفتند. دلیل این احضار و بازجویی اعتراضات اخیر این زندانیان به شرایط نامناسب بند محل نگهداری اعلام شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲ تیرماه آرش صادقی، مجید اسدی، امیر قاضیانی و سعید شیرزاد از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به بند اطلاعات این زندانیان احضار و هر یک جداگانه بازجویی شدند. در این احضار زندانیان بر اساس گزارش‌های رییس بند و رییس زندان مبنی بر اخلال در نظم زندان از طریق اعتراض مکرر به وضعیت بند مورد بازجویی قرار گرفتند. زندانیان مذکور پس از چند ساعت حضور در دفتر حفاظت-اطلاعات زندان به بندهای خود بازگشتند. این زندانیان تهدید شدند در صورت تداوم این رویه اعتراضی با پرونده های قضایی روبرو خواهند شد. یک منبع مطلع در گفتگو با حقوق بشر در ایران گفت: “دلیل این احضار و بازجویی اعتراضات اخیر در سالن بوده. دلیل این اعتراضات نیز مشکلاتی نظیر نبود وسایل سرمایشی، نبود تهویه مناسب هوا، جلوگیری از ورود کتاب به داخل زندان و بازجویی‌هایی در این رابطه بوده است. در هفته‌های اخیر این افراد در اعتراض به ندادن کولر و حتی مجوز خرید پنکه علیرغم گرمای زیاد، بارها اقدام به تحصن و اعتراض به صورت فردی و چندین بار اقدام به نامه نگاری با مسئولان زندان کردند. روسای بند و زندان اینطور مکتوب کرده اند که این موارد منجر به برهم زدن نظم زندان و تمرد در برابر رییس زندان شده است”.
این منبع در ادامه گفت: “هنگام بازجویی، درخواست کتبی رییس بند که رییس زندان نیز آن را تایید کرده بود به عنوان مدرک به زندانیان نشان داده شده است. این زندانیان تهدید به پرونده سازی شده و به آن‌ها گفته شده که در صورت ادامه اعتراضات و شکایت رییس زندان، پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.”

 مشکلات زندانیان محبوس در بند یک زندان رجایی شهر کرج با وجود اعتراض زندانیان به مسئولان زندان نه تنها کاهش نیافته بلکه هر روزه در حال افزایش است. علاوه بر کیفیت بسیار پایین غذا، مواد غذایی اولیه و ضروری حتی در فروشگاه زندان نیز فروخته نمی‌شود. همچنین زندانیان محبوس در این بند در شرایط نامناسب بهداشتی تحمل حبس کرده و از دریافت ضروری‌ترین مواد بهداشتی مورد نیاز خود نیز محروم هستند. عدم رسیدگی پزشکی، وجود و توزیع مواد مخدر، مشکل در امکانات ارتباطی و محدودیت مضاعف تماس برای زندانیان و آمار بالای بلاتکلیفی، از جمله مشکلات دیگر بند یک زندان رجایی شهر کرج است و علیرغم حضور صدها زندانی با سو مدیریت مسئولان روز به روز شدت یافته و شرایط را برای ساکنین محبوس در این محل دشوارتر می‌کند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading