پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

جلوگیری از آزادی مشروط ستوده فاضلی، زندانی سیاسی ۶۶ ساله محبوس در زندان اوین

0
619

ستوده.jpgستوده فاضلی، زندانی سیاسی ۶۶ ساله‌ محبوس در زندان اوین است که از بیماری‌های متعدد از جمله تالاسمی و سرطان رنج می‌برد. وی در تیر‌ماه سال ۹۶ به مرخصی اعزام شد اما علی‌رغم داشتن کهولت سن و بیماری در اردیبهشت‌ماه سال جاری مجدداً به زندان اوین بازگردانده و به تازگی با آزادی مشروط وی نیز مخالفت شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران، ستوده فاضلی، زندانی سیاسی و بیمار ۶۶ ساله‌ محبوس در زندان اوین که در تیر‌ماه سال ۹۶ به مرخصی اعزام شده بود علی‌رغم داشتن کهولت سن و بیماری مجدداً در اردیبهشت‌ماه سال جاری به زندان اوین بازگردانده و با آزادی مشروط وی مخالفت شده است. یک منبع نزدیک به این زندانی به گزارشگر حقوق بشر در ایران گفت: ستوده فاضلی متولد ۲۲ شهریور ۱۳۳۲ است که اواخر سال ۸۹ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و پس از گذراندن ۳۱ روز در بند ۲۰۹ به قید سند در بهار ۹۰ آزاد شد. ایشان مادر ۲ فرزند به نام‌های پیمان و پویا است که هر دو آنها در اردوگاه آلبانی سازمان مجاهدین به سر می‌برند. زمانی که اردوگاه سازمان مجاهدین در اشرف عراق بود، این مادر برای اولین بار قصد دیدار فرزندانش را داشت که پیش از سفر بازداشت شد”. وی افزود: “ایشان ۱۸ سال است که از دیدن فرزندانش محروم است. او توسط قاضی صلواتی محاکمه شد اما هرگز حکمی به او ابلاغ نشد و تجدید نظری نیز صورت نگرفت و در تاریخ ۹ تیر ۱۳۹۵ بازداشت و جهت اجرای حکم به بند زنان منتقل و در آنجا متوجه صدور ۳ سال حبس برای خود شد اما حکمی به دست وی نرسید.

این فرد نزدیک به خانم فاضلی در ادامه گفت: “خانم فاضلی در تیر‌ماه ۱۳۹۶ به مرخصی اعزام شد و پس از مخالفت با آزادی مشروط، وی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ به زندان اوین بازگردانده شد. این در حالی است خانم فاضلی به دلیل سن بالای ۵۵ سال می‌بایست طبق قانون و حتی فتوای آقای خامنه‌ای آزاد شوند”.
گفتنی است؛ مادر این زندانی با نام، معصومه حاج عبدالرحیم خباز، در روزهای پایانی عمر در بستر بیماری، خواستار ملاقات با خانم ستوده فاضلی شده بود، که این ملاقات نیز با وجود پیگیری‌های مکرر خانواده و با وجود رضایت خانم فاضلی به اعزام چند ساعته با دستبند به همراه مأموران به محل بستری مادرش، با مخالفت دادستانی، محقق نشد”.

لازم به ذکر است، برادر خانم فاضلی به نام سید شمس‌الدین فاضلی در سال ۶۱ در سن ۲۰ سالگی بازداشت و بدون صدور حکم درحالی‌که ۳ سال در شرایط بلاتکلیف در زندان بود، نهایتاً در سال ۶۴ بدون اطلاع خانواده، از طریق تیرباران اعدام شد.

خانم فاضلی به مدت ۳۰ سال در مقام معلم و مدیر در آموزش و پرورش خدمت نموده و معلمی بازنشسته است..

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading