جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

دستگیری ۱۲۹ نفر در تجمع اعتراضی اخیر بازار تهران و مجلس

0
677

etesab-bazar-300x200.jpgرئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به تجمعات اخیر، گفت که ۱۲۹ نفر در تجمع اعتراضی اخیر بازار تهران و مقابل مجلس دستگیر شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، گفتنی است که از روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۳۹۷، بسیاری از بازاریان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به افزایش قیمت ارز، گرانی کالاها و رکود بازار اعتصاب کرده و در اعتراض به وضعیت معیشتی خود اقدام به بستن مغازه‌ها و در مواردی برگزاری تجمع اعتراضی کردند. محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج و رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت که هفته گذشته تعدادی از کاسبان در اعتراض به وضعیت اقتصادی کنونی کشور اعتراض کردند، کولیوند در ادامه مدعی شد “در این میان گروهی از افراد غیرکاسب که دلسوز نظام و کشور هم نیستند و آموزش دیده‌های دشمنان ملت ایران هستند بر موج نگرانی مردم سوار شده و نسبت به تخریب اموال عمومی اقدام کردند”. وی با بیان اینکه ۱۲۹ نفر در تجمع اعتراضی اخیر کاسبان در بازار تهران و مقابل مجلس دستگیر شدند، مدعی شد: “نمایندگان و مردم بدانند که نیروی انتظامی باید در حوزه امنیت داخلی از هر وسیله‌ای استفاده کند، خوشبختانه در تجمعات اخیر هم ناجا اقتدار خود را حفظ و نظم و امنیت مردم و کاسبان را برقرار کرد”.

همچنین بنابر گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در نشست خبری امروز خود در واکنش به انتشار برخی فیلم‌ها که افرادی با لباس نیروی انتظامی در حال تخریب اموال عمومی هستند، گفت: “این موضوع را از فرمانده ناجا سوال کردیم که توضیح آنها این بود که برای بازداشت برخی افراد مجرم در اعتراض‌ها مجبور شده‌ایم شیشه‌ای را بشکنیم، مثل آتش‌نشانی که برای مهار آتش مجبور است برخی تخریب‌ها را انجام بدهد”.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ادعا کرد: “در مورد صحت فیلم‌هایی که منتشر می‌شود باید دقت زیادی شود. فیلم‌های زیادی منتشر می‌شود که قابل اعتنا نیست”.

تذکر کتبی ۴ نفر از نمایندگان مردم تهران در مجلس به وزیر کشور در خصوص تخریب اموال مردم توسط ماموران نیروی انتظامی در جریان اعتراضات اخیر بازاریان در تهران

گفتنی است که علیرغم اظهارات محمدجواد کولیوند مبنی بر تخریب اموال مردم توسط معترضان در جریان اعتراضات بازاریان، محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در تویئتر خود از تذکر کتبی تعدادی از نمایندگان در مجلس به وزیر کشور در خصوص تخریب اموال مردم توسط ماموران نیروی انتظامی در جریان اعتراضات اخیر بازاریان در تهران خبر داد.
لازم به یادآوری است که اعتراضات گسترده بازاریان در واکنش به بی ثباتی نرخ ارز، رکود بازار و گرانی کالاها که از روز دوشنبه ۴ تیرماه ۱۳۹۷، آغاز شده بود، و روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی در تهران و تعدادی از شهرهای ایران از جمله شیراز، اصفهان، کرمانشاه و ارومیه ادامه یافت. اعتراضات در تهران همراه با حضور گسترده ماموران امنیتی همراه بود. همچنین دادستان عمومی و انقلاب تهران بیان داشت که تا امروز افراد زیادی از معترضان شناسایی و به زندان معرفی شده اند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading