پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

فرهاد میثمی، فعال مدنی در زندان اوین دست به اعتصاب غذای خشک می‌زند

0
556

فرهاد میثمی فعال مدنیفرهاد میثمی، پزشک و فعال مدنی که در اعتصاب غذای تر به سر می برد اعلام کرده که دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.

به گزارش حقوق بشر در ایران ,  فرهاد میثمی فعال مدنی که از هنگام بازداشت خود در اوایل مرداد ماه دست به اعتصاب غذا زده بود، در اعتراض به تداوم بازداشت خود و دستگیر شدن همسر نسرین ستوده، گفته است که از شنبه ۱۷ شهریور وارد اعتصاب غذای خشک خواهد شد . فرهاد میثمی، ۴۸ ساله به اتهام تبانی و اجتماع به قصد بر هم زدن امنیت کشور در بازداشت به سر میبرد . آقای میثمی متهم است که نشان‌هایی با شعار «من با حجاب اجباری موافق نیستم»، در اختیار داشته است. فرهاد میثمی پیشتر در برخی از تجمع‌های اعتراضی فعالان مدنی حاضر شده بود. او همچنین نسرین ستوده را در تحصن او برای لغو ممنوعیت کاری این وکیل دادگستری، همراهی کرده بود. نسرین ستوده، وکیل سرشناس حقوق بشری، پس از صحبت درباره شماری از موکلانش که در اعتراض به حجاب اجباری بازداشت شده بودند، به زندان منتقل شد. نسرین ستوده، فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری که از روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، در بازداشت به سر می‌برد با انتشار نامه‌ای به دلیل عدم رسیدگی به درخواست‌هایش در زندان، از ۳ شهریور ۹۷ اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

یکی از نزدیکان آقای میثمی به در مصاحبه با روزنامه گاردین گفته است که اعتصاب غذای او به خاطر «اتهامات ناموجه و عدم دسترسی به وکیل مورد نظر» است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading