چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

لیلا حقیقت‌جو پس از تودیع وثیقه آزاد شد

0
707

لیلا-حقیقت-جو-765x510.jpgلیلا حقیقت‌جو، پژوهشگر و دانشجوی دکتری تاریخ هنر، شامگاه شنبه ۳۰ بهمن‌ماه با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، لیلا حقیقت‌جو، خواهر فاطمه حقیقت‌جو (فعال سیاسی و نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی)، پس از دو ماه بازداشت، شامگاه گذشته با تودیع وثیقه، به‌طور موقت و تا زمان تشکیل دادگاه از زندان اوین آزاد گشت. این پژوهشگر روز یکشنبه دهم بهمن‌ماه بعد از ۴۲ روز بازجویی در بندهای امنیتی زندان اوین، به بند نسوان این زندان انتقال یافته بود. یک منبع مطلع پیش‌تر در خصوص بازجویی‌های صورت گرفته از لیلا حقیقت‌جو به تارنگار حقوق بشر در ایران گفته بود: “بیشتر بازجویی‌ها درباره‌ی فعالیت‌های خواهر لیلا، فاطمه حقیقت‌جو در خارج از کشور بوده، ازجمله تشکیل کارگاه توانمندسازی زنان در گرجستان که بر حقوق زنان محوریت داشته؛ این بازجویی‌ها در حالی صورت گرفته که لیلا اصلاً در جریان این برنامه و کارگاه نبوده و در آن حضور نداشته است.”

لیلا حقیقت‌جو، دانشجوی دکتری تاریخ هنر و خواهر فاطمه حقیقت‌جو (فعال سیاسی و نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی)، عصر ۲۹ آذرماه در منزل خود، از سوی مأموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. بازداشت وی با اتهامات امنیتی در حالی صورت گرفت که این پژوهشگر تاریخ تاکنون فعالیت سیاسی و یا امنیتی نداشته است.

برچسب هاموضوعات روز

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading