جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

محکومیت قطعی کیومرث اسلامی, فعال ترک به یکسال حبس تعزیری/ سند

0
598

محکومیت یک سال حبس تعزیری کیومرث اسلامی، فعال ترک (آذربایجانی) توسط شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان اردبیل تائید و روز جاری به وی ابلاغ شد. وی پیشتر توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان پارس‌آباد به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز پنج‌شنبه ۱ آذرماه ۱۳۹۷، شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان اردبیل، حکم یک سال حبس تعزیری کیومرث اسلامی، فعال ترک (آذربایجانی) را تائید و به وی ابلاغ کرد. لازم به ذکر است حقوق بشر در ایران, در تاریخ ۹ آبان‌ماه از احضار این فعال ترک جهت برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به درخواست تجدید نظر وی خبر داده بود. کیومرث اسلامی، در تاریخ ۲۵ شهریورماه ۹۷ توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان پارس‌آباد به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. گفتنی است، پیش از صدور حکم دادگاه بدوی، حضرتی رئیس اداره اطلاعات پارس‌آباد طی تماسی با آقای اسلامی به ایشان گفته بود که با مراجعه به ستاد خبری این شهر و دادن تعهدی مبنی بر توقف فعالیت‌های خود و قطع ارتباط با “عباس لسانی” پرونده وی مختومه اعلام خواهد شد. لازم به یادآوری است این فعال ترک در تاریخ ۱۳ تیرماه و در تجمعات قلعه بابک بازداشت شده بود و پس از گذشت یک ماه بازداشت در تاریخ ۱۸ مردادماه با تودیع وثیقه ۱۲ میلیون تومانی به طور موقت و تا زمان برگزاری دادگاه از زندان مغان آزاد شده بود. 

آقای اسلامی در اثر ضرب و شتم حین بازجویی‌ها از ناحیه سر دچار خونریزی شده بود. پس از پایان مراحل بازجویی و با وجود اینکه بازپرس پرونده قرار وثیقه جهت آزادی این شهروند را صادر کرده بود، نیروهای امنیتی از آزادی وی ممانعت به عمل آوردند.

این فعال ترک (آذربایجانی) از تاریخ ششم مردادماه نیز در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم تفکیک بند به مدت ۹ روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading