جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

وجود ۱۳ هزار بی‌سواد در همدان

0
423

SAVADAMOZI1-300x191.jpgمعاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان گفت که ۱۳ هزار و ۳۷ بی‌سواد در شهرستان همدان وجود دارد.

به‌گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، محمد پورداوود سه‌شنبه ۱۹ دی در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان همدان، اظهار کرد: “شاخص پوشش سوادآموزی در شهرستان همدان بیش از ۱۰۷ درصد است به‌طوریکه آموزش و پرورش همدان رتبه نخست را در پوشش سوادآموزی کسب کرده است”. وی تصریح کرد: “در ناحیه یک همدان ۱۲۳ درصد، ناحیه دو ۱۳۴ درصد و در بخش قهاوند نیز ۱۰۲ درصد تحت پوشش سوادآموزی قرار دارند”. پورداوود با بیان اینکه سوادآموزی از اولویت‌های جهانی و کشور است، خاطرنشان کرد: “سند تحول بنیادین نقشه‌راه آموزش و پرورش بوده و به خوبی در بحث سوادآموزی وارد شده است به‌طوریکه همه ارکان کشور به این مقوله اهتمام دارند”.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی در حال گذار از آموزش سنتی به مدرن است، اضافه کرد: “به سمت دیجیتال کردن سوادآموزی، سواد فرهنگی و رسانه‌ای حرکت می‌کنیم”.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۹۴.۷ درصد از جمعیت کشور باسواد هستند، ادامه داد: “میزان باسوادی در همدان از میانگین کشوری بالاتر بوده و این عدد بیش از ۹۵ درصد است”.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد مراکز یادگیری محلی علاوه بر سوادآموزی، تحکیم و انتقال آموزش مهارت‌های زندگی است، خاطرنشان کرد: “در مراکز یادگیری مهارت‌های زندگی از قبیل حقوق شهروندی، حرفه‌آموزی، کنترل خشم، آئین همسرداری، مسجد و نماز و گوش دادن به سوادآموزان آموزش داده می‌شود”.

پورداوود از دستگاه‌های شهرستان همدان خواست به صورت عملیاتی پای کار باشند و اظهار کرد: “باید از ظرفیت کانون مساجد که ۵۰۰ روستا و محله را تحت پوشش دارند، استفاده کرد”.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading