پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

پایان اعتصاب غذای معلم دربند ، اسماعیل عبدی

0
613

 

Ismaeel-abdi.jpgاسماعیل عبدی ، معلم و فعال صنفی دربند در زندان اوین به اعتصاب غذای خود به صورت مشروط پایان داد .

به گزارش حقوق بشر در ایران ، اسماعیل عبدی ، فعال صنفی و عضو هیات‌ مدیره کانون صنفی معلمان ایران که ازتاریخ ۲۸ فروردین ماه با نوشتن نامه‌ای سرگشاده اعلام کرده بود که در اعتراض به نقض گسترده حقوق شهروندی معلمان و کارگران از روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷دست به اعتصاب غذا خواهد زد. با این حال در پی وعده‌ی مسئولان دادستانی مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایشان، اعتصاب خود را به مدت یک هفته عقب انداخته بود. نهایتا آقای عبدی در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه با توجه به عدم براورده نشدن خواستهای به حق خود اعتصاب غذای اعتراضی خود را آغاز کرده بود  روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ بعد از گذشت نزدیک به یک ماه به صورت مشروط اعتصاب غذای اعتراضی خود را با توجه به قول مساعدت از طرف دادستانی و مسولین قضائی برای رسیدن به خواسته های خود شکسته است . یک منبع نزدیک به این فعال صنفی ، در مصاحبه با حقوق بشر در ایران ضمن تائید این خبر گفت ، با توجه به صحبتهای صورت گرفته و هماهنگی های انجام گرفته قرار بر این است که تا آخر هفته جاری با نظر مساعد دادستانی نسبت به قبول مرخصی آقای عبدی اقدام نمایند . 

در صورتی که تا آخر هفته جاری نسبت به مرخصی برای این فعال صنفی از طرف مسئولین زیربط صورت نپذیرد اسماعیل عبدی مجددا اعتصاب غذای خود را آغاز میکند .

لازم به توضیح است که ، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری در رسیدگی به وضعیت سلامت اسماعیل عبدی، زندانی سیاسی شد. در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل آمده‌ است که اسماعیل عبدی در نامه‌ای‌ سرگشاده، ضمن انتقاد از توزیع ناعادلانه ثروت و دستمزدهای زیر خط فقر فرهنگیان،‌ اعتراض خود را نسبت «به دستگاه قضایی در صدور کیفرخواست و صدور حکم خود،‌ رد اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، رد آزادی مشروط و دخالت آنها در مرخصی به زندانیان» ابراز کرده است. اسماعیل عبدی، عضو کانون صنفی معلمان که در اوین زندانی است، در اعتراض به علنی نبودن دادگاه‌اش و برخوردار نبودن از حقوق قانونی، دست به اعتصاب غذا زد. این فعال صنفی معلمان که به برخوردار نشدن از حق مرخصی استعلاجی اعتراض دارد از روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

اسماعیل عبدی که به اتهام های امنیتی به شش سال زندان محکوم شده ، ‌در زندان اوین در حال گذراندن دوره محکومیت خود است.
پیش از این یک اتحادیه صنفی بریتانیایی جایزه «همبستگی بین‌المللی» خود را به اسماعیل عبدی اهدا کرده بود.
طی سالیان گذشته، فعالان و تشکل‌های حقوق صنفی معلمان بارها با انتشار بیانیه‌ها و یا برگزاری تجمع‌هایی در تهران و شهرهای دیگر، از سیاست‌های دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آموزش و پرورش و نیز فرهنگیان انتقاد کرده‌اند.

 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading