جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شنبه, آوریل 27

پرونده کیومرث مرزبان به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد

0
583

به گفته محمد حسین آقاسی، وکیل مدافع کیومرث مرزبان، نویسنده و طنزنویس، پرونده وی که ضابط آن وزارت اطلاعات است از بابت اتهاماتی ازجمله “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقدسات” به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شده است، اما هنوز تاریخ برگزاری جلسه دادگاه مشخص نشده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، امروز شنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، محمد حسین آقاسی، وکیل مدافع کیومرث مرزبان از ارجاع پرونده‌ی نویسنده و طنزنویس به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلوات خبر داد. این نویسنده در تاریخ ۴ شهریور توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شده بود. محمدحسین آقاسی در این خصوص گفت: “طی روزهای گذشته با اجازه قاضی توانستیم پرونده را مطالعه کنم؛ در حالی که شعبه دادگاه هنوز تاریخ برگزاری جلسه رسیدگی را ابلاغ نکرده است”. به گفته آقاسی، ضابط این پرونده وزارت اطلاعات است و “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقدسات” از جمله اتهامات موکل وی در کیفرخواست صادره به شمار می‌رود. لازم به یادآوری است که در مهرماه سال جاری قرار بازداشت موقت کیومرث مرزبان، نویسنده و طنزنویس به مدت یک ماه دیگر تمدید شده بود. لازم به ذکر است که یک منبع مطلع در خصوص وضعیت کیومرث مرزبان به حقوق بشر در ایران گفته بود: “قرار بازداشت کیومرث مرزبان در حالی یک ماه دیگر تمدید شده بود که خانواده وی علیرغم پیگیری‌های مکرر طی این مدت موفق به ملاقات با وی نشده‌ و او نیز کماکان تفهیم اتهام نشده بود”.

کیومرث مرزبان، نویسنده و طنزنویس ۲۶ ساله که سال گذشته پس از ۸ سال به ایران بازگشت، در تاریخ ۴ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و هنگام بازداشت ماموران در اقدامی وسائل شخصی از جمله لپ‌تاپ، موبایل و بسیاری از وسایل شخصی وی را ضبط کرده بودند.
در روز ۲۹ شهریور سازمان دیده‌بان حقوق بشر طی یادداشتی از بازداشت این نویسنده خبر داد و گفت که وی تاکنون اجازه ملاقات با خانواده‌اش را نداشته است.

لازم به ذکر است، کیومرث مرزبان فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۴ با فیلم‌سازی آغاز کرده و تا سال ۱۳۸۸ هشت فیلم کوتاه ساخت. وی در سال ۸۸ ایران را به مقصد مالزی ترک کرد و کمی بعد اولین پادکست فارسی زبان و طنز ایرانی در فیسبوک به نام “رادیو سنگتاب” را راه‌اندازی کرد.

از جمله آثار این نویسنده و طنزنویس می‌توان به کتاب‌های “خام بدم پخته شدم بلکه پسندیده شدم” و “عزیز جان” اشاره کرد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading