جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

گزارشی از بازداشت کوتاه مدت ۵ فعال مدنی در زنجان

0
746

5-faal-turk-300x191.jpgپنج فعال ترک (آذری) که از تهران برای شرکت در مراسم خاکسپاری حسن دمیرچی، استاد موسیقی و فعال مدنی راهی تبریز بودند توسط ماموران امنیتی در زنجان بازداشت و پس از ۱۸ ساعت آزاد شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، اکبر آزاد، حسن راشدی، بهنام شیخی ، خدیجه (توران) هژبری و همسرش بهرام زمان پنج فعال ترک (آذری) ساکن تهران در حالی که از این شهر عازم تبریز بودند توسط نیروهای امنیتی در زنجان بازداشت شدند. این ۵ فعال مدنی جهت شرکت در مراسم خاکسپاری حسن دمیرچی از چهره های شناخته شده هنر در آذربایجان بودند که حدود ساعت ۵ صبح در محل عوارضی زنجان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این افراد بعد از بازداشت در معیت تعداد پرشماری از نیروهای امنیتی به محل اداره اطلاعات زنجان منتقل و مورد بازجویی قرار گرفتند. در حالی که بی خبری و قطع ارتباط آنها باعث نگرانی خانواده های آنان شده بود نهایتا پس از ۱۸ ساعت و در حالی که مراسم تشیع پیکر حسن دمیرچی به پایان رسیده بود این افراد آزاد شدند.

لازم به یادآوری است حسن دمیرچی ۷۶ ساله، استاد سرشناس موسیقی موغام آذربایجان که پیش تر به دلیل فعالیت های مدنی خود مدتی را نیز در زندان به سر برده بود به تازگی پس از عارضه قلبی فوت کرد. تشیع پیکر او امروز دوشنبه در شهر تبریز با حضور علاقمندان به این هنرمند برگزار شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading