جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

۱۶ مغازه بهائیان در تبریز پلمب شد

0
515

behnamگزارش‌ها از استان آذربایجان شرقی در ایران حاکی از آن است که ماموران اداره اماکن عمومی این استان طی هفته‌های اخیر محل کسب دستکم ۱۶ شهروند بهایی را پلمب کرده‌اند.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از رادیو فردا ، سیمین فهندژ، سخنگوی جامعه جهانی بهائیان، روز پنجشنبه ۷ دی، خبر پلمب محل کسب بهائیان را در تبریز تائید کرد. ماموران اماکن عمومی استان آذربایجان شرقی تاکنون دلیل پلمب این معازه‌ها را به طور مشخص توضیح نداده‌اند. پیشتر شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور حقوق شهروندی، گفته بود که درباره پلمپ محل کار بهائیان با مراجع ذی‌ربط مکاتباتی انجام شده است. در طول چهار دهه گذشته پیروان آئین بهایی در ایران با سرکوب‌های شدیدی روبه‌رو بوده و به جز احضارها و بازداشت‌های مکرر و همچنین ممانعت از تحصیل آنها در دانشگاه‌ها، محل کار آنان نیز در شهرهای مختلف توسط اداره اماکن بسته و مهر و موم شده است.

حسن روحانی شعارهای مربوط به «حقوق شهروندی» را از زمان نخستین کارزار انتخاباتی خود در سال ۱۳۹۲ مطرح کرد و سال گذشته نیز در مراسمی، متن موسوم به «منشور حقوق شهروندی» را امضا کرد. با این حال در طول ماه‌های اخیر انتقادها از رئیس جمهور ایران درباره اجرایی نشدن این منشور بالا گرفته است.

سرکوب بهائیان در ایران همواره با انتقادهای بین‌المللی روبه‌رو بوده و در تازه‌ترین مورد عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امورحقوق بشر ایران، در گزارشی به مجمع عمومی سازمان ملل از «آزار و اذیت بهائیان در ایران» انتقاد کرد و بازداشت و محرومیت آنان از تحصیل را مصداق «نقض حقوق بشر» دانست.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading