سه شنبه , ۰۵ تیر , ۱۴۰۳
چهارشنبه, ژوئن 26

احکام اعدام ۲ زندانی در کرج اجرا شد

0
241

حقوق بشر در ایران ـ امروز چهارشنبه ۱۱بهمن ماه ۱۴۰۲، احکام اعدام ۲ زندانی متهم به (قتل عمد) و (قاچاق موادمخدر) در زندان(ندامتگاه) مرکزی کرج، اجرا شد. 

به گزارش حقوق بشر در ایران، سحرگاه سه شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲، اسماعیل چیه و پیام ـ نام خانوادگی نامشخص، دو زندانی متهم به (قتل عمد)‌ و (قاچاق موادمخدر) و محبوس در زندان(ندامتگاه) مرکزی کرج، اعدام شدند. 

براساس اعلام سازمان حقوق بشر ایران:”صبح دیروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه، احکام اعدام پیام (نام خانوادگی نامشخص) و اسماعیل چیه، به‌ ترتیب با اتهام (قتل عمد) و (قاچاق مواد مخدر) در زندان مرکزی کرج اجرا شد.” 

اعدام این دو زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است. 

صدور و اجرای احکام اعدام، ناقض اسناد بین المللی حقوق بشر از جمله ماده ۷ میثاق بین المللی حقوق مدنی، سیاسی، اجتماعی و ماده ۵ اعلامیه اعلامیه جهانی حقوق بشر است. 

براساس آمارهای رسمی منتشر شده توسط سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر، ایران پس از چین در رتبه دوم جهانی به لحاظ صدور و اجرای احکام اعدام قرار دارد و اعتراضات گسترده ای از سوی سازمان عفو بین المل، دیدبان حقوق بشر و گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد به حکومت جمهوری اسلامی شده اما این حکومت با استدلاهای غیرانسانی با هدف قراردادن حق حیات افراد و بدون توجه به این اعتراضات، ماشین اعدام خود را پیش برده است. 

پس از انتصاب غلامحسین محسنی اژه ای به عنوان رئیس قوه قضائیه و ادعای او برای تسریع انجام کار پرونده های قدیمی در نتیجه اجرای احکام اعدام در راستای بخشنامه کاهش جرائم کیفری کشور با سرعت بیشتری انجام می شود و این روند منجر به اعتراض سازمان عفو بین الملل، نسبت به این امر شد و در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، با انتشار گزارشی، به تشریح وضعیت اجرای احکام اعدام در سال ۲۰۲۲ میلادی در ایران پرداخت. 

سازمان عفو بین الملل، در تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ هم در ادامه واکنش به روند رو به افزایش صدور و اجرای احکام اعدام در ایران، با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این قبیل احکام خواستار اقدام جامعه جهانی برای مقابله با حکومت جمهوری اسلامی شد. 

به دلیل عدم شفافیت مقامات ایران، پی بردن به تعداد واقعی اعدامها در این کشور دشوار است و قطعا تعداد به مراتب بالاتر از رقم اعلام شده است. 

برچسب هااعدام در ایرانموادمخدرزندان مرکزی کرجقاچاق موادمخدر،اجرای حکم قصاص نفسزندانیان در زندان مرکزی کرجقضاص نفسحقوق بشر در ایراناعدامقاچاق موادمخدرقاچاق موادمخدر در ایراناجرای حکم قصاص نفس در ایرانبند۱۵زندان مرکزی کرجحکم اعدامحق حیاتقصاص نفس در ایرانقاچاق مواد در ایراناعدام در زندان کرجبند۱۵ زندان مرکزی کرجندامتگاه مرکزی کرجاعدامیاجرای قصاص نفسقاچاق موادقاچاق موادمخدر درایرانبند۱۵ندامتگاه مرکزی کرجمجازات اعدامحقوق بشر ایراننقض حقوق بشر در زندان مرکزی کرجقاچاق مواد مخدر در ایرانقاچاق موادمخدردر ایرانقاچاق مواد مخدردر ایراننقض حقوق شهروندیزندانیان سیاسی در زندان مرکزی کرجقاچاقچیان موادمخدر در ایرانقاچاق موادمخدردرایراندرخواست قصاص نفسنقض حقوق بشر در ایرانقاچاق مواد مخدراعدام در ندامتگاه مرکزی کرجقاچاقچیان موادمخدرباند قاچاق موادمخدراسماعیل چیهقصاص نفسباند قاچاق مواد مخدرقاچاقچی موادمخدراعدام در زندان مرکزی کرجمجازات قصاص نفسقاچاق مواددر ایراناعدام اسماعیل چیه

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading