جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

آزادی دو تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه با پایان دوران محکومیت

0
818

روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷  دو تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه با توجه به سپری کردن دوران محکومیت حبس از زندان آزاد شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، دو زندان سیاسی محبوس در زندان ارومیه با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد. هویت این افراد “حسن حسن‌زاده اهل شهرستان خوی و حسن پیغامی اهل ارومیه” توسط حقوق بشر در ایران احراز شده است. حسن حسن زاده در زمستان ۱۳۹۵ بازداشت و توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سلماس به اتهام “همکاری با گروه‌های مخالف نظام” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در تابستان سال ۹۶ از زندان سلماس به زندان ارومیه تبعید شده بود. همچنین آقای حسن زاده، نهایتاً  روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ در حالی که ۱۰ روز از پایان مدت محکومیتش باقی مانده بود، با مرخصی پایان حبس و پایان دوران محکومیت حبس از زندان آزاد شد. لازم به ذکر است که حسن پیغامی نیز در تابستان ۱۳۹۴ بازداشت و توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد و پاییز همان سال با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود؛ این حکم نهایتا در سال ۹۵ توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

آقای پیغامی در بهار سال جاری جهت تحمل مدت محکومیت خود به زندان ارومیه منتقل شد و در حالی که ۱۰ روز از پایان مدت محکومیتش باقی مانده بود، احزاب روز چهارشنبه با مرخصی پایان حبس و پایان دوره محکومیت از زندان آزاد شد.

این زندانی پیشتر در سال ۸۷ به اتهام “اقدام علیه امنیتی ملی” بازداشت و در دادگاه انقلاب ارومیه به دو سال حبس توام با تبعید محکوم شده بود. او دو سال حبس خود را در زندان‌های ارومیه و تبریز سپری کرده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading