جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

آزادی پنج شهروند در سنندج و پیرانشهر با تودیع وثیقه

0
507

vasighe-azadi-movaghat-sanad-300x191یک دختر دانشجو از اهالی اشنویه که در سنندج بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه آزاد شد. همزمان چهار تن از بازداشت شدگان شهرستان پیرانشهر نیز پس از اتمام مراحل بازجویی هرکدام با تودیع وثیقه ۴۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، در تاریخ ۹ فروردین ۱۳۹۷، لیلا خان بابا، دانشجوی بازداشتی در سنندج پس از حدود سه هفته بازداشت با تودیع وثیقه‌ی یکصد میلیون تومانی تا زمان برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده است. لیلا خان بابا از اهالی اشنویه که در یکی از دانشگاه‌های سنندج مشغول تحصیل است، در تاریخ ۱۵ اسفند ۹۶ به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

در خبری دیگر از شهرستان پیرانشهر نیز گزارش شده که در تاریخ ۶ فروردین، چهار شهروند به نام‌های “صادق قادری”، “ایوب قادری”، “صابر سعیدە” و “سلام وطن‌دوست” از اهالی روستای “پسوه” از توابع این شهرستان پس از اتمام مراحل بازجویی هرکدام با تودیع وثیقه‌ی ۴۰ میلیون تومانی آزاد شدند.
این چهار تن روز ٢ فروردین به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» از سوی اداره‌ی اطلاعات شهرستان پیرانشهر احضار و سپس بازداشت شده بودند.

در تمامی این موارد، بازداشت‌شدگان تا قبل از درخواست وثیقه موفق به برقراری تماس با خانواده و ملاقات با آنها نشده و از حق دسترسی به وکیل نیز محروم بوده‌اند.

صابر.PNG

صابر سعیده

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اخبار پیشنهاد شده

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading