جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

آیت الله سبحانی: جوانان در اینترنت به آسانی «مسیحی» می‌شوند

4
667

download.jpgجعفرسبحانی با انتقاد از اینترنت و فضای مجازی گفته جوانان به راحتی در اینترنت مسیحی و بهایی می‌شوند و یا به پیامبر توهین می‌کنند. جعفرسبحانی از مراجع تقلید شیعه گفته عکس‌هایی از اینترنت در دست جوانان قم است که اگر نشان بدهم همه تکان می‌خورید. او نگفته چه عکس‌هایی که سبب تکان خوردن می‌شود اما گفته باید اینترنت مستقل در کشور راه‌اندازی شود. آیت الله سبحانی در دیدار با رییس پدافند غیرعامل ضمن هشدار نسبت به محتوای مخرب و منحرف‌کننده اینترنت، خواستار اینترنت قابل‌ کنترل و مدیریت آن از داخل کشور شد. او گفت اینترنت را عین صافی و آب زلال برای ما تبلیغ کردند و ما نیز همان روزهای اول پذیرفتیم، اما یکی، دو سال است که فضای مجازی خیلی خطرناک شده است و همه جوانان کشور می‌توانند از طریق اینترنت به‌آسانی تبلیغات مسیحی‌ها، بهایی‌ها، فحاشی علیه پیغمبر و امام و همه نوع وسایل ابتذال را در اختیار داشته باشند».

این مرجع تقلید با بیان اینکه من نمی‌خواهم تحلیل‌های آنها را مطرح کنم، گفت: «محتوای مبتذل اینترنت جوانان را به فساد می‌کشاند. دشمن می‌خواست از طریق نظامی ایران را بپوساند که در این کار موفق نشد و اکنون از طریق فرهنگی و از درون می‌خواهد عمل کند و یکی از ابزارهای آن نیز همین اینترنت است».

جعفر سبحانی سابقه طولانی در مسیحیت ستیزی دارد. از اصلی‎ترین نگرانی‌های این مرجع تقلید کلیساهای خانگی و افزایش تعداد مسیحیان است و در همین باره نیز گفته بود «دشمنان نظام جمهوری اسلامی تلاش دارند تا با دادن پول و امکانات مردم از تشیع برگردند و در منطقه کلیساهای خانگی تشکیل دهند».

وی در یکی از سخنرانی‌های خود نیز گفته بود «اگر مسیحیان آمادگی داشته باشند ما امروز هم حاضر به مباهله با آنان هستیم».

او دی ماه سال ۱۳۹۱ ترویج مسیحیت را نیز مصداق جنگ نرم دشمنان علیه عقاید اسلامی و شیعی دانست و گفت «این امر که منشأ آن نیز کشورهای سلطه‌گر و استعمارگر هستند از بزرگ‌ترین خطراتی است که هم‌اکنون ما را تهدید می‌کند».

سبحانی در همین گفتگو که خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه آن را منتشر کرده بود هشدار داد «یکی دیگر از خطرات موجود در جامعه امروز گسترش کلیساهای خانگی است که جوانان منحرف و دور از دین را جذب کرده و سعی در القای عقاید خود به آن‌ها دارند».

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading