دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دوشنبه, می 20

احضار فیض الله پیری, فعال رسانه ای به پلیس فتا

0
711

“فیض الله پیری”, فعال رسانه ای و سردبیر “هفته نامه سیروان” چاپ کردستان به پلیس فتا احضار و مورد بازجوئی شفاهی قرار گرفته است. و سپس با تفهیم اتهام نشراکاذیب پرونده وی به مراجع قضائی ارجاع شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران, روز دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ فیض الله پیری روزنامه نگار و سردبیر هفته نامه سیروان چاپ کردستان به پلیس فتا احضار و به صورت شفاهی مورد بازجوئی و سپس تفهیم اتهام به نشر اکاذیب قرار گرفته است.

بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن تائید خبر احضار و بازجوئی از فیض الله پیری گفت, احضار وی به دلیل شکایت رئیس شورای شهر کردستان ” خلیل عزیزی” با اتهام نشر اکاذیب صورت گرفته است و پرونده این فعال رسانه ای و روزنامه نگار پس از تکمیل مراحل بازجوئی به شعبه هشتم دادیاری سنندج ارجاع شده است.

این منبع مطلع در ادامه گفت, اتهام نشر اکاذیب به این دلیل بر این فعال رسانه ای تفهیم شده است که وی به دلیل انتشار ویدئویی در فضای مجازی از شستن خودروی پلاک شخصی توسط مستخدم شورای شهر استان کردستان با استفاده از آب شرب شهری انتقاد کرده بود.

گزارشگران بدون مرکز در گزارش سالانه خود همچنین ایران را از جمله کشورهای سرکوب کننده روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای ذکر است .

سرکوب فعالان رسانه ای و روزنامه نگاران در حالی در ایران رو به گسترش میباشد که گزارشگران ویژه حقوق بشر در امور ایران بازها در گزارشات دوره ای خود, این گونه برخوردهای امنیتی را ناقض اسناد بین المللی حقوق بشر, ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ مباشد که بر حق افراد بر کسب اطلاعات و افکار و همچنین انتشار عقاید و نظریات, بدون محدودیت و ملاحظات مرزی تاکید کرده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading