جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

اعتراض اتحادیه اروپا به حکم اعدام احمدرضا جلالی

0
635

نمهجیوپ۲۲.PNGاعضای اتحادیه اروپا در یادداشتی نسبت به حکم اعدام احمد رضا جلالی در تهران اعتراض کردند و خواستار حمایت از احمدرضا جلالی شدهاند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روزنامه هایلبرونر اشتیمه آلمان چاپ ۴ آذر نوشت که در اواخر ماه اکتبر یادداشت اعتراضی مشترک اعضای اتحادیه اروپا به حکم اعدام احمدرضا جلالی در تهران تقدیم مقام‌های مسئول شده است. دفتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دریافت این یادداشت را تأیید کرده است. در این یادداشت از صدراعظم آلمان و دیگر سیاستمداران اروپا درخواست حمایت از احمدرضا جلالی نیز مطرح شده است. دویچه وله همچنین گزارش کرده که یادداشت دیگری در همین رابطه از سوی کمیته دانشمندان نگران که سازمانی مستقل و متشکل از دانشمندان و کارشناسانی است که در حمایت و ارتقای حقوق بشر و آزادی علمی در سراسر جهان می‌کوشند به دفتر صدراعظم آلمان و چند سیاستمدار اروپایی دیگر ارائه شده است.

لازم به ذکر است که چندی پیش نیز ده‌ها برنده نوبل در رشته‌های مختلف، در نامه‌ای به نمایندگی ایران در سازمان ملل، خواستار آزادی احمدرضا جلالی، پژوهشگر محکوم به اعدام در ایران، شدند.

احمدرضا جلالی، استاد و پژوهشگر مدیریت حوادث مترقبه و دارای اقامت سوئد است. او فوق دکتری خود را در رشته مدیریت بحران در دانشگاه پیه مونتو ایتالیا گرفته و پس از آن به همراه همسر و دو فرزنش ساکن کشور سوئد شدند. آقای دجلالی در تاریخ پنجم اردبیهشت ماه ۱۳۹۵ پس از سفر به ایران به قصد شرکت در یک کنفرانس علمی توسط ماموران وزارت اطلاعت دستگیر و روانه زندان اوین شد. او پس از هفت ماه بازجویی در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی منتقل شد. اتهام آقای دجلالی «همکاری با دول متخاصم» عنوان شده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، در اوایل آبان بدون آن‌که اشاره‌ای به نام آقای جلالی بکند، گفته بود فردی مقیم سوئد به دلیل انتقال «اطلاعات حساس به موساد» به اعدام محکوم شده است. 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading