چهارشنبه , ۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

اعتصاب غذای نامق دلدل , زندانی عقیدتی سنی مذهب محبوس در زندان رجائی شهر کرج

0
629

569.jpgنامق دلدل زندانی عقیدتی سنی مذهب محبوس در زندان رجائی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زد .

به گزارش حقوق بشر در ایران , نامِق دِلدِل زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به عدم‌پیگیریهای درمانی در خصوص خود و سایر زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت در زندان رجایی شهر و نقض حقوق زندانیان و جوابگو نبودن مسؤلین زندان در خواسته ها و مطالبات و حقوق اولیه ی زندانیان سیاسی اهل سنت در روز چهارشنبه مورخه ۱۰ مرداد ماه دست به اعتصاب غذا زد . این زندانی عقیدتی که برای بار دوم‌ به اتهام فعالیتهای سیاسی، مذهبی و مدنی به زندان می افتد پنجمین سال دوره دوم دستگیری خود را در زندان سپری میکند . بار اول در ۱۲ مهرماه سال ۸۹ دستگیر و به سه سال و سه ماه محکوم و تحمل کیفر نموده ایشان که در دوران بازداشت‌خود در بازداشگاه اطلاعات به مدت چندین مورد انواع شکنجه های مختلف قرار گرفته بود از ناحیه کمر و لگن بشدت آسیب دیده و از شدت درد رنج میبرد  و با توجه به این آسیبهای وارد شده , نامق نیازمند رسیدگی پزشکی و مداوا خارج از زندان میباشد .  به نقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران , مدت ۵ ماه از آزادی ایشان نگذشته بود که برای بار دوم در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۹۳ دستگیر و در دادگاه اولیه به ۱۰ سال حبس غیر قطعی و در دادگاه تجدید نظر با ادغام سه حکم‌مختلف به ۶ سال حبس تعزیری تقلیل میابد و محکوم میشود  . این زندانی بارها با مکاتبه و یا به صورت حضوری خواستار مداوای و درمان خود و یا متقاضی مرخصی استعلاجی جهت درمان شده اما به هیچکدام از خواسته های ایشان هیچ توجه و اعتنایی نشده است . این منبع مطلع دادمه داد , آقای نامق دلدل چند سال میباشد که از شدت درد رنج میبرد و نیاز مبرم به استفاده از مرخصی درمانی برای مداوای آسیبهای جسمی خود میباشد که مورد بی توجهی مسئولان زندان رجائی شهر کرج قرار گرفته است .

این زندانی عقیدتی اهل سنت بعد از ناامیدی از اقدامات زندان و‌نقض حقوق خود و باقی زندانیان سیاسی دیگر اهل سنت در مسایل درمانی ،بهداشتی و تغذیه ای در روز چهارشنبه مورخه ۱۰ مرداد دست به اعتصاب غذا زد .

لازم به ذکر است که دیگر زندانی سنی مذهب که در زندان رجائی شهر بدلیل عدم توجه مسئولان زندان در اعتصاب غذای اعتراضی به سر میبرد میتوان از سید قاسم آبسته نامبرد .

شهروندان اهل در ایران در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده هستند اما در نظلم اجتماعی و اداری و در زمینه برخورداری از حقوق شهروندی با محرومیتها و محدودیتهای بسیاری دست و پنجه نرم میکنند .

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading