جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

اعتصاب غذای چنگیز قدم خیری

0
568

ghadam-kheiri.jpgچنگیز قدم خیری زندانی سیاسی تبعیدی به زندان مسجد سلیمان در استان خوزستان، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، چنگیز قدم خیری زندانی کرد تبعیدی به زندان مسجد سلیمان که در زمان بازداشت، زخمی شده بود، با وجود گذشت بیش از پنج سال از زمان بازداشت همچنان ترکش از بدن وی خارج نشده است. چنگیز قدم خیری از روز شنبه اول اردیبهشت ۱۳۹۷ در اعتراض به جلوگیری از اعزام خود به بیمارستان و عدم رسیدگی پزشکی مناسب دست به اعتصاب غذا زده است. لازم به ذکر است که با وجود شرایط نامناسب جسمی و تائید پزشکان زندان مبنی بر ضرورت انجام عمل جراحی این زندانی، کماکان از اعزام وی بیمارستان یا مرخصی استعلاجی جلوگیری می‌شود. حقوق بشر در ایران ، پیش از این نیز طی گزارشی به محرومیت از درمان این زندانی در زندان مسجد سلیمان اشاره کرده بود.

چنگیز قدم خیری، بیش از یک سال پیش با تودیع وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی به مرخصی استعلاجی ۱۵ روزه اعزام شد که علیرغم تشکیل پرونده پزشکی در بیمارستانی واقع در شهر دزفول به دلیل سانحه‌ای که برای اعضای خانواده وی رخ داد و منجر به شکستگی کتف و دندان‌ها و … خواهر این زندانی شد، قادر به انجام عمل جراحی و بستری شدن در بیمارستان نشد.

چنگیز قدم خیری متولد ۱۳۶۷ که سال ۱۳۹۰ بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود، پس از تحمل دو سال حبس به زندان مسجد سلیمان در اهواز تبعید شد. این زندان طی برگزاری چند جلسه محاکمه از سوی دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی بابایی به ۴۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است، پس از بازداشت چنگیز قدم خیری،خانواده وی پس از چند ماه بی خبری و نگرانی، از دستگیری و زخمی شدن این زندانی مطلع شدند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اخبار پیشنهاد شده

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading