دوشنبه , ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
دوشنبه, ژوئن 17

افزایش فشار بر «وحید روح بخش کلیشمی» و خانواده اش با اقدام برای توقیف وثیقه / سند

0
1596

ببکک.PNGافزایش فشار بر «وحید روح بخش» و خانواده وی با اقدام برای توقیف وثیقه ای که برای وی گذاشته اند، ادامه دارد.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از یک منبع آگاه ، «وحید روح بخش کلیشمی» که در سال ۸۸ دو ماه در انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برد، در ۲۱ تیرماه ۱۳۹۲ و هنگام بازگشت از دانمارک بلافاصله بازداشت شده و و به زندان اوین بند ۳۵۰ منتقل می شود و به مدت ۶ ماه را در زندان سپری می کند. وی به دلیل به اجرا گذاشتن وثیقه، فشار بیش از حد به خانواده و احضار مداوم پدرش به دادسرا مقدسی مستقر در اوین؛ و قول مساعدی که اجرای احکام (قاضی نصیرپور) در صورت معرفی و بازگشتش از آلمان به ایران که بنا بود شرایط آزادی مشروطش فراهم شود به ایران باز می گردد.
اما در سوم خرداد ۱۳۹۵ در بازگشت از آلمان دستگیر و در حدود ۴ ماه به زندان اوین بند ۲۰۹ انتقال یافت و نهایتا تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی(سند ۳ واحد آپارتمان مسکونی، واقع در شهر محمدیه استان قزوین) به صورت موقت آزاد شد.
آذر ماه همان سال یعنی دو ماه بعد از تودیع وثیقه و آزادی موقت، به صورت تلفنی به دادگاه انقلاب تهران شعبه ۱۵ احضار می شود که بنا به گفته یکی از نزدیکانِ وحید روح بخش این دادگاه یک دادگاه فرامایشی، صوری و تنها ۱۵ دقیقه به طول انجامید.

پس از برگزاری دادگاه بدوی، وی با اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام از طریق فعالیت و عضویت در شبکه های غیر مجاز و ضد انقلاب (ارتباط با خانواده دوستانی که قبلا در بند ۳۵۰ آشنا شده بود و عضویت در کمپین های آزادی و بیانیه هایی که صادر می شد)، توهین به مقامات کشور مواجه می شود و در مجموع به ۴ سال حبس محکوم شد.

همینطور وحید روح بخش به این دلیل که از سال ۱۳۹۲ به صورت مشروط آزاد شده بود، حکم قبلی اش نیز به حکم بعدی اش افزوده می شود.

حکم-وحید-روح-بخش.jpg

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading