سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سه‌شنبه, می 14

انتقال عباس دهقان , درویش گنابادی زندانی بعد از صدور حکم مجدد به آگاهی شاپور

0
1211

دراویشعباس دهقان , از دراویش گنابادی بازداشت شده در تجمع اعتراضی دراویش مورخ ۳۰ بهمن ماه سال ۹۶ در گلستان هفتم  مجددا به اداره آگاهی شاپور منتقل گردید .

به گزارش حقوق بشر در ایران , عباس دهقان درویش گنابادی محبوس در زندان فشافویه در سی و دومین روز اعتصاب غذای اعتراضی , روز دوشنبه ۹ مهر ماه , از زندان فشافویه به اداره آگاهی در چهارراه شاپور تهران منتقل شد. یک منبع مطلع در گفتگوئی با گزارشگر حقوق بشر در ایران , از علت دقیق انتقال این درویش گنابادی اداره آگاهی ابراز بی اطلاعی کرد اما در ادامه گفت , انتقال عباس دهقان به آگاهی چهارراه شاپور در ارتباط با پرونده جنایی است که پس از حادثه‌ی معروف به گلستان هفتم برای وی تشکیل شده است بوده . لازم به توضیح است که عباس دهقان پیش از این به مدت ۷۰ روز در آگاهی شاپور در ارتباط با پرونده دادگاه جنایی بازجویی شده و پس از آن به زندان فشافویه منتقل شده بود. این درویش گنابادی چندی پیش نیز به مکان نامعلومی منتقل شده بود و در حدود شش روز هیچ فردی اطلاعی از مکانی که ایشان در آن بسر میبرد اطلاعی در دست نداشت تا اینکه بعد از شش روز مجددا به زندان فشافویه منتقل شده بود . پس از انتقال ایشان به زندان منایع نزدیک به دراویش به حقوق بشر در ایران اطلاع دادند که نامبرده پس از دستگیری، هفتاد روز در آگاهی شاپور تحت بازجویی زیر شکنجه بود، این بار توسط سپاه و در بازداشتگاه دو-الف بازجویی شده است. از محتوای بازجویی آقای دهقان اطلاعات جزئی در دست نبود .

عباس دهقان از جمله دراویش گنابادی است که در روز چهارشنبه ۷ شهریورماه سالجاری نیروهای گارد زندان تهران بزرگ به دراویش گنابادی محبوس در تیپ ۳ این زندان حمله کرده و با استفاده از شوکر، باتوم و گاز اشک‌آور و ایشان را بهمراه چند تن دیگر از دراویش مورد ضرب و شتم قرار داده و نهایتا این دراویش را به سلول‌های انفرادی منتقل کردند. پس از این حادثه عباس دهقان به همراه ۱۲ تن دیگر ار دراویش خواستار  رفع حصر از دکتر نورعلی تابنده (قطب درواویش گنابادی)، آزادی زنان درویش زندانی و تجمیع زندانیان درویش , دست به اعتصاب غذا زدند .

این درویش گنابادی که به بیماری کلیوی دچار است تنها یک کلیه در بدن دارد و در نتیجه‌ی ۳۲ روز اعتصاب غذا قوای جسمی‌اش تحلیل رفته است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading