پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

انتقال محمدنعیم محمدپور, فعال سیاسی جهت اجرای حکم حبس به زندان مرکزی سنندج

0
854

محمدنعیم محمدپور، فعال سیاسی ساکن روستای حسین آباد از توابع سنندج پس از احضار به شعبه اجرای احکام این شهر، بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، صبح چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه، محمدنعیم محمدپور، فعال سیاسی اهل روستای حسین‌آباد، پس از احضار به شعبه اجرای احکام شهر سنندج، جهت تحمل یک‌سال حبس تعزیری بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شد. بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران: «این فعال سیاسی ۴۵ ساله، متأهل و دارى یک فرزند معلول بوده و خود نیز از بیماری قلبی رنج می‌برد و بنا به نظر پزشکان، تحمل شرایط زندان را ندارد.» لازم به ذکر است، این فعال سیاسی ابتدا با اتهاماتی از قبیل، “عضویت در گروه مخالف حکومت، فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های معاند و اجتماع و تبانی» از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به یک سال کاهش یافت. محمدنعیم محمدپور، پیش از این در روز ۴ آذرماه ۹۶ بازداشت و روز پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶، با تأمین وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شده‌بود و حقوق بشر در ایران در تاریخ ۴ دیماه ۱۳۹۶ طی گزارشی ازادی این شهروند را اطلاع رسانی کرده بود. لازم به ذکر است, این فعال سیاسی در سال ١٣٨٠ شمسی نزدیک به ۱۵ هزار جلد کتاب الفبای کُردى را با هزینه خود به چاپ رساند و همچنین درزمینهٔ دفاع از محیط‌زیست، فردى فعال بوده است.”

گفتنی است، شهرام فرهادی، هم پرونده وی نیز از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

همچنین حکم صادره برای شهرام فرهادی و محمدنعیم محمدپور در تاریخ ۱۵ بهمن سال ۱۳۹۶ به این دو شهروند ابلاغ گردید

حسین‌آباد (سنندج)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سنندج در استان کردستان ایران است. این روستا در دهستان حسین‌آباد جنوبی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۲۹۳ نفر (۳۲۲ خانوار) بوده‌است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading