جمعه , ۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 26

بازداشت سینا مولودیان, نوکیش مسیحی ساکن اصفهان توسط نیروهای امنیتی

0
785

روز چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ «سینا مولودیان»، نوکیش مسیحی ساکن اصفهان توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران, روز ۳ بهمن ۱۳۹۷ حدود ساعت ۹ صبح، نیروهای امنیتی پس از ورود به منزل یک نوکیش مسیحی به نام «سینا مولودیان» وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. همچنین نیروهای امنیتی در زمان بازداشت این نوکیش مسیحی اقدام به تفتیش منزل این نوکیش مسیحی نمودند و تعدادی از لوازم شخصی وی از جمله گوشی تلفن همراه و کتاب و  لب تاب را ضبط کردند. بنقل از یک منبع نزدیک به این نوکیش مسیحی در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران ضمن تائید خبر بازداشت وی گفت, تعداد هشت نفر از نیروهای امنیتی که بدون لباس فرم بودند و خود خودر ا از اداره اطلاعات اصفهان معرفی کردند بدون ارائه حکم قضائی مبنی بر بازداشت و یا تفتیش منزل منزل این نوکیش مسیحی را مورد هجوم قرار دادند.  این منبع مطلع در ادامه گفت, سینا مولودیان ساعاتی پس از بازداشت خود طی یک تماس تلفنی بسیار کوتاه از انتقال خود به زندان دستگرد اصفهان خبر داده است. همچنین وی به خانواده خود اصلاع داد که پرونده وی تحت بررسی بازجویان امنیتی میباشد و با تکمیل پرونده وی را جهت تفهیم اتهام به دادسرا منتقا خواهند کرد. 

 این منبع همچنین افزود, پس از پیگیری‌های فراوان خانواده  سینا ، تاکنون هیچ یک از مقامات قضایی محل نگهداری این نوکیش مسیحی را تائید نکرده‌اند.

سرکوب دگراندیشان مذهبی و پیروان سایر ادیان و محرومیت های گسترده آنها از حقوق شهروندیشان ناقض اسناد بین المللی حقوق بشر و همچنین ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی میباشد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading