سه شنبه , ۰۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
چهارشنبه, آوریل 24

بازداشت ناهید بهشید, از پیروان عرفان حلقه در تهران توسط نیروهای امنیتی

0
1105

ناهید بهشید, از پیروان عرفان حلقه ساکن تهران صبح امروز دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ در منزل شخصی‌ خود از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۸ بهمن‌ ۱۳۹۷  ناهید بهشید، از هواداران محمدعلی طاهری طی یورش نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. گفته شده طی این بازداشت، ماموران امنیتی درب منزل او را شکسته و با تهدید به منزل وارد شده، تعدادی از وسایل شخصی وی و همسرش از جمله تعدادی کتاب، گذرنامه، لوح فشرده و تلفن‌ همراه‌شان، توسط نیروهای امنیتی ضبط شده‌است. بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران: «امروز دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ در حدود ساعت شش صبح بود نیروهای امنیتی با هجوم به منزل ناهید بهشید از هواداران و فعالان عرفان حلقه  اقدام به شکستن شیشه درب ورودی منزل وی نمودند. همچنین یکی از ماموران امنیتی که همراه سایر ماموران بود بصورت مسلح با اسلحه وارد منزل شده بود و بدون نشان دادن حکم تفتیش و یا حکم بازداشت اقدام به بازداشت این فعال عرفان حلقه نمودند. این منبع مطلع در ادامه گفت: «تعداد ماموران حاضر در صحنه بازداشت خیلی زیاد بود و در مجموع  آنها با چهار خودرو به محل مراجعه کرده بودند هشت نفرشان وارد شده بودند و به محض ورود اجازه هیچ عکس العملی به هیچ یک از افراد حاضر در منزل خانم بهشید داده نشد. حتی به همسر خانم بهشید هم اجازه هیچ کاری را ندادند و فقط  خواستند که در گوشه ای بنشیند  و سریعا به خانم بهشید دستبند زدند و دو مامور زن هم با خودشان آورده بودند. این منبع مطلع افزود, نیروهای امنیتی اقدام به تفتیش همه منزل این فعال عرفان حلقه نمودند و هر چیزی که در اتاق‌ها و کمدها و زیر تخت بود، همه را بیرون ریختند، همه چیز را زیر و رو کردند.در طبقه بالا هم همین کار را کردند. آنجا کتاب بود. چند تا از کتاب‌ها را هم برداشتند. سی دی بود. آن‌ها را هم برداشتند و گذرنامه‌ها و موبایل‌ها را حتی، موبایل من را هم گرفتند. صورت جلسه کردند و حکمی هم به من نشان ندادند. تمام همسایه‌ها جمع شده بودند. در ها را و شیشه ها را هم شکسته بودند و در آخر گفتند تماس تماس خواهند گرفت و سپس نسبت به انتقال ناهید بهشید به دادسرای شهید قدوسی اقدام نمودند.

یرکوب پیروان نحله های فکری و عرفانهای نوظور ناقض اسناد بین المللی حقوق بشر, از جمله ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین ماده ۱۸ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی نیز میباشد.

 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading