یک شنبه , ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
یکشنبه, می 19

«بازداشت» چندین معلم در پی تجمع اعتراضی در تهران و استان‌های دیگر / خبر تکمیلی

1
1052

photo_2018-05-10_16-40-12.jpgگزارش‌ها از «ضرب و شتم و بازداشت» چندین نفر در جریان تجمع اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته در تهران و استان‌های دیگر «در پی برخورد شدید نیروهای امنیتی» حکایت دارد.

به گزارش حقوق بشر در ایران ، صدها معلم امروز روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در شهر تهران و چندین شهر دیگر تجمع اعتراضی به راه انداختند. ساری، کرمانشاه، قروه، دیوان‌دره، شیراز، ممسنی، کازرون، اصفهان، مریوان، تبریز و خرم‌آباد از جمله دیگر شهرهایی هستند که شاهد تجمع اعتراضی بودند.این معلمان می‌گویند با خصوصی‌سازی مدارس و گرفتن شهریه، حق قانونی تحصیل رایگان زیرپا گذاشته می‌شود. معلمان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را به کمبود بودجه‌های آموزشی و دستمزدهای پایین‌تر از خط فقر نشان داده و از مسئولان می‌خواهند به مطالبات آنها رسیدگی کنند. یکی از حاضران در تجمع امروز که در استان فارس مقابل اداره آموزش و پرورش حاضر شده، در ارتباط با خواسته‌های معلمان می‌گوید: منِ بازنشسته خواهان اجرای همسان‌سازی، مستمری های بالاتر از خط فقر و بیمه کارآمد هستم؛ اما همه معلمان یک‌سری خواسته‌های مشترک دارند ازجمله تامین آموزش رایگان و کیفی برای همه کودکان و مخالفت با خصوصی‌سازی آموزش. ما حاضران در تجمع خواستار افزایش بودجه‌های آموزشی هستیم و می‌خواهیم آموزش و پرورش در اولویت اول تصمیم‌گیرندگان باشد تا شاهد فردایی بهتر باشیم.

در همین زمینه صدیقه پاک‌ضمیر، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، در حساب توییتری خود به بازداشت تعدادی از معترضان اشاره کرده و اسامی آنها را نیز آورده است.

به گفته خانم پاک‌ضمیر، سرکار خانم اقدام دوست ، محمدتقی فلاحی : دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران ، محمد حبيبی : عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران ،  علی زلفی، اسماعيل گرامی، رسول بداقی : بازرس کانون صنفی معلمان تهران ، محمدحسن پوره از جمله بازداشت‌شدگان روز پنج‌شنبه هستند.

این عضو کانون صنفی معلمان تهران همچنین از ضرب و شتم «وحشیانه» برخی از شرکت‌کنندگان در تجمع شهر تهران خبر داده است.

لازم به توضیح است که بنا به اخبار دریافتی ؛ معلمان بازداشتی در تجمع امروز دقایقی قبل از کلانتری ۱۵ خرداد به مکان نامعلومی منتقل شدند. متاسفانه ماموران امنیتی هیچ توضیحی به خانواده های نگران درمورد محل انتقال نداده اند.
لازم به ذکر است از محمد حبیبی همچنان خبری در دست نیست. آقای حبیبی پیشتر در تاریخ  ۱۲ اسفند  ۱۳۹۶ بازداشت شده بود و با دست اندازیها و فرافکنی های بسیار و پیگیریهای فراوان در تاریخ ۲۶ فروردین سال جاری با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود .

 

 

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading