پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

بهنام روحانی فرد هنرمند بهایی بازداشت شد

0
1289

21248425_1029042380571185_7252943814239097516_o.jpgبهنام روحانی فرد یکی از شهروندان بهایی ساکن تهران پس از تعقیب از سوی مامورین امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.
به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از پیام نیوز ،  مامورین امنیتی پس از تعقیب بهنام روحانی فرد در اتوبان و توقف خودرو، او را بازداشت و جهت تفتیش منزل وی را به محل زندگی جدید ایشان منتقل کردند؛ پس از تفتیش منزل نیز او را به مکانی نامعلوم منتقل کردند با این وجود این احتمال می رود وی را به زندان اوین منتقل کرده باشند ». این شهروند بهایی در حال اسباب کشی منزل بود که ماموران پس از تعقیب وی و مطلع شدن از منزل جدید وی را بازداشت کردند. این منبع آگاه افزود « مامورین هشت نفر بودند و در زمان انتقال بهنام روحانی فرد به خانواده وی اعلام کردند که فردا جهت پیگیری به شعبه ۳ دادسرای شهید مقدس اوین مراجعه کنند». مامورین در زمان تفتیش منزل از تمامی جزئیات منزل پس از ورود تا زمان خروج فیلمبرداری کرده اند.

بهنام روحانی فرد پیشتر در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۹۶ در زمان بازگشت به ایران توسط مامورین امنیتی فرودگاه مورد بازجویی قرار گرفت و اموال خصوصی وی از جمله پاسپورت، موبایل، لپ تاپ، کتابها توقیف شد که با وجود پیگیری های این شهروند بهایی این وسایل به وی تحویل داده نشده بود.”

بهنام روحانی فرد یکی از شهروندان بهایی است که در زمینه خوانندگی فعالیت دارد و چندی پیش پس از پایان کنسرت تور اروپا به ایران بازگشته بود.

پیشتر بهنام روحانی فرد به دلیل خواندن سرودهایی مربوط به آئین بهایی در مهر ماه ۱۳۸۸ به ۹ ماه زندان محکوم شده بود که این حکم را در زندان یزد گذراند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading