یک شنبه , ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
یکشنبه, می 19

تبرئه شش معلم سقزی از اتهامات منتسبه در دادگاه

0
914

معلمان سقز.jpgشش تن از معلمان سقزی که پس از انجام تحصن معلمان در مهرماه به اداره امکان احضار و سپس دادگاهی شده بودند، از سوی دادستانی دادگاه عمومی و انقلاب سقز از اتهامات تبرئه شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران, در پى برگزاری تحصن سراسری معلمان ایران در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه، شش معلم سقزی که به اتهام اخلال در نظم عمومی دادگاهی شده بودند، طبق رای صادره شعبه دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب سقز از این اتهام تبرئه شدند. ۱۴ آبان ماه، دادستانى سقز حکم منع تعقیب و تبرئه شش تن از معلمان سقزی به نام‌های طاهر قادرزاده، سلیمان عبدی، علی حسینی، احمد قادری، حمید یزدانی و خالد عبدالهی را به اتهام اخلال در نظم عمومی با شرکت در اعتصاب عمومی معلمان صادر کرد. حقوق بشر در ایران, پیشتر در گزارشی از احضار شش تن از معلمین مدارس سقز در روز ۲۸ مهرماه ۱۳۹۷ به اداره امکان و بازجویی سلیمان عبدی و سید علی حسینی در اداره اطلاعات سقز خبر داده بود. لازم به ذکر است در روز یک‌شنبه ۲۲ مهرماه، در پی فراخوانی که پیش‌تر از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان منتشر شده‌بود، تحصن سراسری معلمان در شهرهای مختلف ایران، در دفتر مدارس آغاز شد.

همچنین جواد لعل محمدی از فعلان کانون صنفی معلمان ایران, ساکن مشهد در گفتگوئی با گزارشگر حقوق بشر در ایران پیرامون دلایل برگزاری این تحصن توضیحاتی را ارائه دادند.

چند تن از معلمان پس از انجام تحصن در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر در شهرهای تهران، قزوین، بجنورد، سقز، مریوان، کرمانشاه و الیگودرز از سوی نهادهای امنیتی احضار شدند.

در سالیان گذشته، فعالان و تشکل‌های حقوق صنفی معلمان بارها با انتشار بیانیه‌ها و یا برگزاری تجمع‌های مسلمت آمیز در تهران و شهرهای دیگر، از سیاست‌های دولت‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال آموزش و پرورش و نیز فرهنگیان انتقاد کرده‌اند که گاه این اعتراضات با سرکوب و بازداشت مواجه شده است.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

اخبار پیشنهاد شده

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading