جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

تجمع دوباره کارگران بازنشسته رنگین نخ مقابل فرمانداری سمنان

0
569

48-765x510.jpgصبح دیروز برای چندمین بار، شماری از کارگران بازنشسته کارخانه رنگین نخ سمنان در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی چندین ساله در دریافت مطالبات سنواتی ومزدی عنوان می‌شود، مقابل ساختمان فرمانداری سمنان تجمع کردند.

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، شماری از کارگران کارخانه رنگین نخ سمنان: نزدیک به ۴۹ نفر از کارگران بازنشسته هستیم که بابت وصول معوقات مزدی دوران اشتغال و نیز سنوات پایان خدمت خود چندین بار مقابل ساختمان فرمانداری سمنان تجمع کرده‌ایم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. گفته می‌شود که مراجعه این کارگران از زمان بازنشستگی آنها در شهریور ماه سال ۹۳ تاکنون بی‌نتیجه بوده است و برای همین امروز گروهی از آنها تصمیم گرفته‌اند تا برای پیگیری مطالباتشان مقابل ساختمان‌های فرمانداری و استانداری سمنان تجمع کردند.

به گفته یکی از این معترضان، کارخانه رنگین نخ سمنان در حال حاضر تعطیل شده است اما تا پیش از این در بخش‌های مختلف آن حدود ۵۵ کارگر رسمی و ۲۰ کارگر قراردادی مشغول کار بودند.

این کارگر سابق رنگین نخ سمنان گفت: به غیر از جمعی کارگران معترضی که هنوز معطل دریافت سنوات پایان خدمت هستند، سایر کارگران باسابقه این واحد صنعتی به دلیل مشکلات بیمه هنوز امکان بازنشستگی پیدا نکرده‌اند.

به گفته وی؛ کارگران بازنشسته رنگین نخ علا رغم دریافت نکردن سنوات، حدود ۶ ماه مطالبات معوقه مزدی دارند که مربوط به زمان اشتغالشان می‌شود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading