پنج شنبه , ۰۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پنج‌شنبه, آوریل 25

تجمع فرهنگیان اصفهان: شلیک گاز اشک آور و بازداشت تعدادی از معترضین

0
579

صبح امروز، جمعی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته در اصفهان، در اعتراض به مشکلات معیشتی، گرانی و پایین بودن حقوق اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۶ دی‌ماه ۹۷، جمعی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته در اصفهان دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمع که در مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان و با حضور گسترده ماموران نظامی و امنیتی همراه بود، به بازداشت شماری از معترضان انجامید. ماموران با شلیک گاز اشک آور تلاش کردند تا معترضان را متفرق کنند. فرهنگیان اصفهان که در اعتراض به وضعیت معیشتی، گرانی و پایین بودن حقوق خود دست به تجمع اعتراضی زده بودند، با سر دادن شعارهایی از جمله “تا حق خود نگیریم، از پا نمی‌نشینیم”، “این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی” و خواندن سرودهای اعتراضی دسته جمعی خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. به گفته منابع محلی این تجمع با حضور گستره ماموران و نیروهای امنیتی در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، واقع در خیابان هشت بهشت جو نا آرامی به خود گرفت. منابع محلی از بازداشت شماری از معترضان در جریان این تجمع خبر می‌دهند؛ با این حال تا زمان تنظیم این گزارش از تعداد دقیق و هویت بازداشت‌شدگان اطلاعی به دست نیامده است. این تجمع پس از بازداشت این افراد در حالی ادامه داشت که ماموران جهت متفرق کردن مردم و خاتمه دادن به تجمع از گاز اشک‌آور استفاده کرده بودند.

طی سال جاری فشار بر فعالین صنفی معلمان و فرهنگیان کشور افزایش یافته است. در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از معلمان و فعالین صنفی معلمان احضار، بازداشت و برخی نیز به حبس محکوم شده‌اند.

همچنین در جریان تحصن سراسری آبان ماه معلمان که به دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان صورت گرفته بود، تعدادی از معلمان بازداشت و نهایتا در تاریخ‌های مختلف با قرار وثیقه آزاد شدند.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading