جمعه , ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمعه, آوریل 19

حمیدبابائی, زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین با اتمام دوران مرخصی به زندان بازگشت

0
703

حمید بابایی، دانشجوی محبوس در زندان اوین که در تاریخ ۲۲ دی‌ماه به مرخصی اعزام شده بود، با پایان مدت مرخصی جهت تحمل ادامه محکومیت شش ساله خود به زندان اوین بازگشت.

به گزارش حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، حمید بابایی، دانشجوی محبوس در زندان اوین با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت. لازم به ذکر است که در زمان اعزام آقای بابایی به مرخصی خانواده وی اطلاع نداشته‌اند و او به صورت ناگهانی به به مرخصی رفته بود. حمید بابایی پیشتر نیز در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۹۶ به مرخصی اعزام و در تاریخ ۲۶ فروردین ماه سال جاری جهت تحمل باقی مانده محکومیت ۶ سال حبس خود به زندان اوین بازگشته بود. آقای بابایی روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۶، در چهارمین سال حبس خود برای اولین بار به مرخصی اعزام شده بود. لازم به ذکر است، آقای بابایی پیش از این در آبان‌ماه ۱۳۹۶ سال از زندان رجائی‌شهر کرج به زندان اوین منتقل شده بود.

حمید بابایی، دانشجوی بورسیه دانشگاه لی‌یژ بلژیک، روز ۲۲ مرداد ١٣۹٢، اندکی پس از ورود به ایران برای دیدار خانواده توسط وزارت اطلاعات احضار، بازداشت و در دادگاهی کوتاه توسط قاضی صلواتی به ۶ سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی، به اتهام جاسوسى و ارتباط با دول متخاصم، محکوم شد، این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر نیز تأیید شد.
حمید بابایی متاهل، متولد ٢٠ آذر ١٣۶٢ در شهرستان تکاب واقع در استان آذربایجان غربی است. او در سال ١٣٨۵ در رشته ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد و همان سال برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه علم و صنعت ایران شد. وی موفق شده است که در سال ١٣٨۷ با معدل ١٨، از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شود و دانش آموخته ممتاز مقطع کارشناسی ارشد شناخته شود.

به گفته نزدیکان حمید بابایی، وی در مدت حضور در خارج از کشور هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته و تنها به دلیل بی توجهی به درخواست تهدیدآمیز وزارت اطلاعات و عدم همکاری با آنان بازداشت شده بود.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading