دوشنبه , ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
دوشنبه, ژوئن 17

خودکشی یک زندانی محبوس در زندان قزلحصار کرج

0
328

حقوق بشر در ایران ـ امروز جمعه ۱۰شهریور ماه ۱۴۰۲، یک زندانی محبوس در زندان قزلحصار کرج، پس از اقدام به خودکشی جان باخت. 

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۸ شهریور ما ۱۴۰۲، حامد محمدی، زندانی متهم به (جرائم عمومی)، محبوس در ندامتگاه(زندان)قرلحضار کرج مرکز استان البرز، در پی افزایش فشارهای روحی و روانی و محرومیت ازدسترسی به مشاوره، خودکشی کرد. 

به نقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران:”آقای محمدی، ساعت ۱۱ شب سه شنبه ۷ شهریور ماه ۱۴۰۲، پس از بلعیدن موادمخدر متامفتامین(شیشه) اقدام به خودکشی کرد اما با توجه به حجم زیاد مواد مخدر در معده و هضم سریع آن در بدن حتی پس از انتقال به بهداری زندان، جان خود را از دست داد. 

لازم به اشاره است، حامد محمدی، در سال ۱۳۹۹ به اتهام (حمل و نگهداری نوعی از موادمخدر)، دستگیر و به زندان قزلحصار کرج منتقل شده بود. 

در حالی مسئولان هیچگونه راهکاری برای مقابله خودکشی نوجوانان و جوانان ایران در نظر نمی گیرند که در تاریخ ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲، نیروی انتظامی، سازمان پزشکی قانونی و قوه قضائیه، اعلام کردند که در ایران میزان مرگ ناشی از خودکشی شهروندان ۵/۱ درصد به ازای همر ۱۰۰ نفر است. 

اگر کوچکترین تمایل یا فکری درباره خودکشی دارید بلافاصله با سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی یا سامانه ۱۴۸۰ صدای مشاور تماس بگیرید. 

افزایش فقر، نبود امید به زندگی، نبود بازار اشتغال و فعالیتهای سازنده اجتماعی برای شهروندان، سرکوب های امنیتی و اجتماعی، محرومیتهای گسترده بر اثر سوءمدیریت در کشور، از جمله دلایل افزایش خودکشی در ایران است.

محرومیت از حق امید به زندگی و عدم برخورداری از تامین اجتماعی شهروندان در حالی رو به گسترش است که در ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر، بر حق افراد در برخورداری از تامین اجتماعی مناسب تاکید شده است.

همچنین در اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو، به حق افراد در برخورداری از محیط زندگی سالم و استاندارد، متناسب با مقام انسانی آنها تاکید شده است اما در ایران پس از مخالفت علی خامنه ای با اجرای اهداف سند مذکور برای استاندارد سازی زندگی اجتماعی شهروندان، بطور کامل از دستور کار خارج شد. 

برچسب هانقض حقوق شهروندیخودکشی شهروندان در ایراناعدام در زندان قزلحصار کرجخودکشی زندانیان در ایرانحسین قبادی معاون زندان قزلحصارحق امیدبه زندگی کردننقض حقوق بشر در ایرانخودکشی زندانیانخودکشی شهروندانزندان قزل حصار در کرجامید به ایندهقبادی زندان قزلحصارنقض حقوق بشرخودکشی زندانیان در زندانهای ایرانحق امید به زندگیزندان قزلحصارکرجاعدام در زندان قزلحصارندامتگاه قزلحصارزندانیکرجزندان قزلحصار کرجاقدام به خودکشی زندانیان سیاسیزندان قزل حصاراعدام در قزلحصار کرجندامتگاه قزل حصارخودکشی زندانیحقوق شهروندی در ایرانقزل حصار کرجحق امیدبه زندگیحق امیدبه آیندهزندان قزل حصار استان البرزخودکشی در زندانهای ایراناستان البرزحقوق شهروندانقزلحصار کرجزندان قزلحصار در کرجقزلحصارکرجزندان قزل حصار در استان البرزحامدمحمدیزندان قزلحصارمحاکمه شهروندانزندان قزل حصار کرجقزلحصارندامتگاه قزلحصار کرجزندان قزلحصار استان البرزحامد محمدیخودکشیحقوق بشر ایرانبند 6 زندان قزلحصار کرجحق امید به آیندهندامتگاه قزلحصارکرجحسن قبادی زندان قزلحصار کرجخودکشی در زندان

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading