دوشنبه , ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳
دوشنبه, ژوئن 17

خودکشی یک کارگر قطارهای مسافربری رجاء در پی اخراج از کار

0
483

حقوق بشر در ایران ـ امروز دوشنبه ۱۹تیر ماه ۱۴۰۲، یک کارگر پیمانکار شرکت قطارهای مسافری رجا پس از اطلاع از اخراج وی و اقدام به خودکشی، جان باخت. 

به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، طی روزهای اخیر، یکی از کارگران پیمانکاری شرکت قطارهای مسافری رجاء، بر اثر محرومیت از حق امنیت شغلی، در پی اخراج از کار، پس از اقدام به خودکشی از طریق پریدن در مقابل لوکوموتیو، جان باخت. 

براساس این گزارش، هویت این کارگر (صدیقی) و متولد: ۱۳۴۴، عنوان شده و سابقه کار وی در شرکت قطارهای رجاء به بیش از ۲۰ سال قبل باز می گشت و در پی تعدیل نیرو و محرومیت از حق امنیت شغلی پس از پریدن روی ریل قطار و اصابت با لوکوموتیو، جان خود را از دست داد. 

طبق این گزارش، یکی از کارگران پیمانکاری شرکت قطارهای مسافری رجا پس از اخراج از سوی مدیریت شرکت با پریدن روی ریل قطار و اصابت با لوکوموتیو به زندگی خود پایان داد.

یک منبع مطلع در تشریح این خبر گفت:”با توجه به ماهیت سخت و زیان‌آور کار در راه‌آهن، این کارگر متوفی می‌بایست بازنشسته می‌شد اما به گفته‌ی دیگر کارگران، مدیران شرکت در رد کردن بیمه سخت و زیان آور برای کارگران مجموعه همکاری نکردند.” 

افزایش فقر، نبود امید به زندگی، نبود بازار اشتغال و فعالیتهای سازنده اجتماعی برای شهروندان، سرکوب های امنیتی و اجتماعی، محرومیتهای گسترده بر اثر سوءمدیریت در کشور، از جمله دلایل افزایش خودکشی در ایران است.

محرومیت از حق امید به زندگی و عدم برخورداری از تامین اجتماعی شهروندان در حالی رو به گسترش است که در ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر، بر حق افراد در برخورداری از تامین اجتماعی مناسب تاکید شده است.

همچنین در اهداف سند ۲۰۳۰ یونسکو، به حق افراد در برخورداری از محیط زندگی سالم و استاندارد، متناسب با مقام انسانی آنها تاکید شده است اما در ایران پس از مخالفت علی خامنه ای با اجرای اهداف سند مذکور برای استاندارد سازی زندگی اجتماعی شهروندان، بطور کامل از دستور کار خارج شد.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Discover more from حقوق بشر در ایران

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading